E-commerce logistiek, wat is dat eigenlijk?

E-commerce logistiek betekent eenvoudigweg het afhandelen van de orders uit webwinkels. U staat er misschien niet altijd bij stil, maar achter het verwerken van orders in webwinkels gaat een heel logistiek proces schuil.  Hoe goed dat proces is uitgedacht en hoe soepel de gehele logistiek verloopt is in grote mate bepalend voor het succes van uw webshop.

Het logistieke proces achter uw webshop

Het proces begint met de zogeheten inslag of inbound dat betekent het ontvangen van de goederen. De ontvangen goederen worden geregistreerd en krijgen een plaats in het warehouse. In het warehouse waar de Webwinkelartikelen staan opgeslagen, worden de orders gepicked die binnenkomen via een Webwinkel. De orders worden verpakt, voorzien van adresetiket en een pakbon. Daarna neemt de vervoerder het laatste stukje van de reis in handen en regelt de aflevering aan het adres van de klant.

Samengevat is e-commerce logistiek dus de afhandeling van het volledig logistieke proces. Vanaf de plaatsing van een order in een Webwinkel tot aan de overhandiging van de bestelling door de bezorger aan de deur. Tegenwoordig gaat E-commerce logistiek vaak nog een stap verder en maakt ook de retourenverwerking deel uit van het logistieke proces. Een correcte afhandeling van eventuele retouren is een steeds crucialer onderdeel van E-commerce logistiek.

E-commerce logistiek, wat is het niet?

E-commerce logistiek heeft niets te maken met de marketing of sales van een Webwinkel. Het perfect afhandelen van orders is iets geheel anders dan het bouwen van een Webwinkel of het succesvol in de markt zetten van producten. Een e-commerce logistiek bedrijf specialiseert en focust zich volledig op de afhandeling van webwinkel logistiek.

E-commerce logistiek 2.0

E-commerce logistiek 2.0 gaat verder dan E-commerce logistiek. Het is veel meer dan het plakken van een sticker op een doosje. Een dynamisch E-commerce logistiekbedrijf 2.0, maakt het verschil met toegevoegde waarde zoals het aanbieden van verschillende afleveropties en het analyseren van het aankoopgedrag van de Webwinkelconsument.

De consument raakt steeds meer gewend aan het online shoppen. Grote webgiganten ‘verwennen’ de consument door heel flexibel te zijn in hun mogelijkheden. Hierdoor worden de verwachtingen van online klanten steeds hoger. Voor kleinere of middelgrote webshop is het lastig om aan deze hoge verwachtingen te voldoen. De logistiek achter uw webshop uitbesteden aan een gespecialiseerde partner zoals Monta kan dan uitkomst bieden. Onze inzet voor uw perfecte logistiek, dát is de kern van onze toegevoegde waarde.

E-commerce logistiek is onze passie. Het succes van onze klanten is mede afhankelijk van perfecte Webwinkellogistiek. Snelheid, inzet, transport, voorraadbeheer, afleveropties en de levering van flexibele diensten zijn daarbij doorslaggevend. Daar zijn we ons sterk van bewust en daarom investeren we al onze passie, kennis en ervaring in een geweldige dienstverlening.

Dat is E-commerce logistiek 2.0!