Retourlogistiek bepaalt mede de tevredenheid van een klant! Voor webshops is het dus van groot belang dat de verwerking van retouren efficiënt verloopt.

Besteed je je fulfilment uit bij Monta, dan heb je twee opties om je retouren te verwerken. Zo kun je ervoor kiezen om de retouren door ons te laten afhandelen of je kiest ervoor om dit zelf te doen via ons Return Management Authorization systeem.

Retourenlogistiek via Monta

Bij Monta worden dagelijks retouren aangeleverd door verschillende distributeurs. Retouren worden na ontvangst binnen 48 uur door ons verwerkt. Dit is hoe wij retouren in behandeling nemen:

  1. Het pakket wordt aangenomen;
  2. Indien de originele pakbon er nog bij zit wordt deze gescand;
  3. Indien dit niet het geval is, wordt er aan de hand van de adresgegevens bepaald welke order dit is geweest;
  4. De goederen worden uitgepakt, geïnspecteerd en ingeboekt;
  5. De vervolgafhandeling wordt uitgevoerd conform een vooraf afgesproken protocol.

 

Bij retourverwerking zijn er extra mogelijkheden:

  • Er kan van iedere retourzending een foto worden gemaakt (deze foto zal dan op het Monta-portal te vinden zijn).
  • De consument kan een mail worden toegestuurd met het bericht dat de retouren zijn ontvangen. Dit bericht kan uiteraard worden aangepast. Zo kan er bijvoorbeeld gemeld worden dat de retouren zijn goedgekeurd en dat de betaling of het nieuwe product nog dezelfde dag wordt uitbetaald of verzonden.

Retouren via ons Return Management Authorization systeem

Je kunt er dus voor kiezen om de retourverwerking door Monta te laten doen. Een andere optie (welke binnen onze fulfilment-diensten valt) is om voor de retourverwerking te werken met ons Return Management Authorization systeem (RMA-systeem). Dit is een overzichtelijke manier voor snelle en efficiënte retourafwikkeling. 

Via een gebruiksvriendelijke online omgeving kun je hiermee zelf retouren van je consumenten afhandelen. Het retourbeleid wordt door jou bepaalt. Deze online omgeving kan volledig in je eigen huisstijl worden gemaakt en zal voor de consument dus herkenbaar en vertrouwd aanvoelen. Het RMA systeem is eenvoudig en snel in gebruik te nemen. De implementatie vraagt ongeveer een uur tijd. En daarnaast leveren we altijd service wanneer er vragen zijn. 

Arno van den Berg
Sales

Heb je vragen?
Neem gerust contact met me op!

Kunnen we je helpen?
Vraag vrijblijvend meer informatie aan!

Vraag vrijblijvend meer informatie aan

0

m² magazijn

0

vestigingen

0

medewerkers

0

webshops