Waarom retourlogistiek uitbesteden aan Monta?
Wanneer klanten zien dat de retourverwerking van een bedrijf spoedig verloopt, zijn ze tevreden. Als retourlogistiek te langzaam of ingewikkeld is, kunnen klanten gefrustreerd raken en nooit meer bij je kopen.
Daarom is het belangrijk om een goede retourlogistiek te hebben of deze uit te besteden aan een efficiënte partner. Besteed je je fulfilment uit bij Monta, dan heb je twee opties om je retouren te verwerken. Kies ervoor om de retouren door ons te laten afhandelen óf doe het zelf via ons Return Management Authorization systeem. Lees hieronder meer informatie over deze twee mogelijkheden.
Hoe ziet het retourproces eruit?
Bij Monta worden dagelijks retouren aangeleverd door verschillende distributeurs. Retouren worden na ontvangst binnen 48 uur door ons verwerkt. Dit is hoe wij de retouren van jouw webshop in behandeling nemen:
Bij retourverwerking zijn er extra mogelijkheden
Fulfilment op basis van vertrouwen, dagelijks opzegbaar.
Vrijblijvende offerte
Startende webshop? Wel +/- 10 orders per dag? Klik hier!
Zelf retourzendingen afhandelen of uitbesteden: Alles kan bij Monta
Je kunt er dus voor kiezen om de retourverwerking door Monta te laten doen. Een andere optie voor retourverwerking is ons Return Management Authorization systeem (RMA-systeem). Dit is een overzichtelijke manier voor snelle en efficiënte retourafwikkeling. Wanneer je gebruik maakt van fulfilment bij Monta, dan heb je dus kosteloos toegang tot dit systeem.
Via een gebruiksvriendelijke online omgeving kun je met ons RMA zelf de retouren van je consumenten afhandelen. Het retourbeleid wordt door jou bepaald. Deze online omgeving kan volledig in je eigen huisstijl worden gemaakt. Het zal voor de consument dus herkenbaar en vertrouwd aanvoelen.
Het RMA systeem is eenvoudig en snel in gebruik te nemen. De implementatie vraagt ongeveer vijf minuten tijd. En daarnaast leveren we altijd service wanneer er vragen zijn. Retouren voor een webshop afhandelen kan zo makkelijk zijn.
Waarom zijn retouren voor een webshop zo belangrijk?
De return policy van je webshop heeft veel invloed op het consumentenvertrouwen. Daarom maken wij het je klant graag zo makkelijk mogelijk. Wanneer consumenten naar tevredenheid worden geholpen bij de retourverwerking, is de kans groot dat ze terugkeren.
In onze retourlogistiek bieden we consumenten diverse mogelijkheden om het retourneren zo makkelijk mogelijk te maken. Zo bepaalt de consument bijvoorbeeld zelf bij welke vervoerder ze het pakket inleveren.
Hoe te starten?
Vul het formulier in
Vul enkele gegevens in. Wij gaan meteen aan de slag om een passend fulfilment aanbod in kaart te brengen. Binnen 24u heb je antwoord.
De voorraad staat veilig
Jouw webshop producten gaan in opslag in een van onze beveiligde magazijnen. Ook het aanvullen van producten gaat razendsnel: binnen 2u zijn de producten ingeboekt en klaar voor verkoop.
Jij verkoopt, wij regelen het.
Alle bestellingen die klanten in jouw webshop voor 23:45u plaatsen, verpakken en verzenden wij nog dezelfde nacht. Ook retouren regelen wij voor je.
Elk moment de juiste informatie
Via jouw portaal heb je altijd inzicht in je voorraad, bestellingen en retouren. Zo weet je op ieder moment van de dag hoe jouw webshop presteert. Zo kun jij focussen op groei van de webshop.
Fulfilment op basis van vertrouwen, dagelijks opzegbaar.
Vrijblijvende offerte
Startende webshop? Wel +/- 10 orders per dag? Klik hier!
Dit kun je bij ons verwachten
Bij aanlevering voor 12:00 uur, dezelfde dag nog verwerkt
Snelheid is een groot onderdeel van het succes van jouw webshop. Daarom wordt een retour, die vóór 12:00 uur bij ons is aangeleverd, dezelfde dag nog verwerkt. Het gehele proces wordt, net als alle andere fulfilment processen, gecoördineerd door onze customer-service medewerkers. Op die manier wordt de klant optimaal geïnformeerd over zijn of haar de retour.
Service en kwaliteit voorop
Fulfilment voor jouw webshop is onze passie. Het succes van onze klanten is mede afhankelijk van perfecte logistiek. Snelheid van een orderverwerking, handige afleveropties en de levering van flexibele diensten zijn doorslaggevend. Daar zijn we ons sterk van bewust en daarom investeren we al onze passie, kennis en ervaring in een geweldige dienstverlening inclusief een uiterst eenvoudige en efficiënte retourlogistiek.
Gemak voor je bedrijf en voor de klant
Omdat wij onze retourlogistiek zo goed op orde hebben, brengt dit veel gemak voor jou mee. Bovendien kun je zelf als ondernemer de retourkosten voor je webshop kiezen (zo kun jij zelfs met je retouren winst maken!) en de retourvoorwaarden uitschrijven. Wij zorgen er dan voor dat alles goed gaat.
Veelgestelde vragen
Wat is retourlogistiek?
Retourlogistiek omvat het volledige proces vanaf het moment dat een klant een product retourneert, tot aan het moment dat het opnieuw beschikbaar is voor verkoop. Dit houdt in dat we de geretourneerde producten ontvangen, inspecteren, beoordelen en vervolgens verwerken op een manier die zo efficiënt mogelijk is voor zowel het bedrijf als de klant.
Waarom wordt retourlogistiek steeds belangrijker?
Stel je eens voor hoe vaak mensen iets online bestellen en het dan toch niet willen houden. Met de groei van online winkelen gebeurt dit steeds vaker. Daarom is het belangrijk de retourlogistiek van je bedrijf goed op orde te hebben. Monta helpt je graag bij het afhandelen van je retouren.
Bovendien wordt er tegenwoordig steeds meer waarde gehecht aan duurzaamheid. We streven er daarom naar om producten die worden teruggestuurd opnieuw te gebruiken of te recyclen, in plaats van ze gewoon maar weg te gooien.
Hoe worden retouren verwerkt?
Wanneer een product of een volledige bestelling wordt teruggestuurd, beginnen we met een grondige inspectie. We controleren de staat van het product en bepalen of het nog geschikt is voor verkoop. Als het product nog in goede staat verkeert, wordt het opnieuw gescand en weer toegevoegd aan de voorraad.