PERSBERICHT: Online shoppen groeit met ruim 17% – klanten Montapacking groeien met 28%
De meeste schattingen van de groei van online verkopen over 2017 liggen tussen de 14 en 17%. Klanten van Montapacking die minimaal een jaar met het fulfilmentbedrijf samenwerken, groeiden met maar liefst 28%. Edwin van der Ham, directeur van het bedrijf, hierover: “We willen alleen maar met bedrijven samenwerken die een zeer hoge klanttevredenheid nastreven, grote groeiambities hebben en ook nog eens superenthousiast zijn. Dat verklaart hun veel grotere groei.” Het afgelopen jaar hebben zich 142 webshops als nieuwe klant bij Montapacking aangesloten, een gemiddelde van bijna 3 per week. Daardoor groeide de omzet van Montapacking met maar liefst 60%.
CBS
Onlangs kwam het CBS met een analyse naar buiten over het online shoppen van personen in 2017. Opvallend gegeven was dat met de toename van het aantal online shoppers ook het aantal klachten stijgt. Het komt dan ook geregeld voor dat mensen iets ontvangen dat zij niet besteld hadden. Montapacking garandeert haar webshops echter een uitleveringsnauwkeurigheid van 99,98%, wat volgens Van der Ham één van de belangrijkste factoren is voor de groei van 60%. “Iedereen in ons team heeft de persoonlijke drive om de verwachtingen van de consument te overtreffen. Dus niet alleen exact leveren wat wordt gevraagd, maar ook alle bestellingen die voor middernacht worden gedaan, de volgende dag al uitleveren. De consument is enthousiast tijdens het plaatsen van zijn bestelling en dat enthousiasme willen we niet laten inzakken, door de spullen pas na een paar dagen te bezorgen, zoals bij veel webshops het geval is.”
Kieskeurig naar klanten
Montapacking maakt uiteraard afspraken met zijn klanten, maar contracten en opzegtermijnen hanteert het bedrijf niet. Dit stimuleert medewerkers van Montapacking om iedere dag weer een topprestatie leveren, de klant heeft immers het recht de samenwerking op elk moment op te zeggen. “Wat ons allemaal geweldig motiveert, is dat onze klanten zo enorm groeien als ze met ons samenwerken,” zegt Van der Ham, “maar als wij zo hard werken met een geweldig enthousiast team, willen wij ook alleen maar voor webshops werken die hetzelfde DNA hebben als wij. Dus die alles doen om hun klanten tevreden te houden en even enthousiast zijn. Enthousiast en Excellent zijn niet voor niets onze kernwaarden.” Om die reden selecteert Montapacking heel streng en kiest zij van de 4 webshops die zich bij Montapacking melden voor een samenwerking, er slechts één die zich het beste voor hun klanten inzet. “Dat klinkt onvoorstelbaar arrogant, zo zijn we bepaald niet, maar het is onze overtuiging dat je elkaar maximaal versterkt als twee bedrijven dezelfde filosofie hebben”, aldus Van der Ham.
“Uiteindelijk gaat het maar om één ding: hoe zorgen we ervoor dat de klanttevredenheid van onze webshops continu extreem hoog blijft. We gaan bij een aantal klanten zelfs zover dat als de klantentevredenheid over de uitlevering zou dalen, wij ook minder in rekening zouden mogen brengen. In de praktijk is dat nog nooit gebeurd. Maar we stimuleren hiermee wél ons hele team om elke dag nog beter te presteren."