Wat is de betekenis van goederenontvangst?

Kies je voor fulfilment bij Monta? Wij leggen binnen onze fulfilment dienstverlening de lat op het gebied van goederenontvangst ontzettend hoog. De goederen die binnenkomen worden uitermate zorgvuldig gecontroleerd, omdat we weten wat de negatieve effecten zijn van een foutieve ontvangstcontrole. Tegelijkertijd wordt er tijdens de goederenontvangst procedure bij de ontvangstcontrole-afdeling gefocust op een snelle verwerking: ons target is dat de goederen binnen twee uur gecontroleerd en ingeboekt zijn. Snelle én correcte service, dat kun je van Monta verwachten.

fulfilment vestiging monta
fulfilment goederenontvangst

Nodig van jou als klant?

Voordat wij producten van webshops in onze voorraad kunnen innemen (ook wel ‘inbounden’ genoemd), moeten wij over de correcte productinformatie beschikken. Hiervoor hebben wij minimaal de SKU (stock keeping unit), omschrijving en één barcode nodig.

Daarnaast moeten onze klanten een ‘inbound forecast’ kunnen aangeven, m.a.w. aangeven op welke datum producten geleverd worden en welke aantallen we kunnen verwachten. Deze informatie kan bijvoorbeeld automatisch via een koppeling aan ons worden doorgegeven, of zichtbaar worden gemaakt op het Montaportal.

Wat onze klanten zeggen

De goederenontvangst-procedure van Monta

Bij Monta geldt het target dat ontvangen goederen binnen twee uur gecontroleerd, op locatie gezet en ingeboekt zijn. Via monitoring wordt dit proces constant bewaakt. Door deze werkwijze zorgen wij er tijdens het goederenontvangst-proces voor dat je producten zo snel mogelijk beschikbaar zijn voor verkoop. Nadat het ontvangstproces is afgerond, wordt de originele pakbon gescand en automatisch naar je toegestuurd per mail. Van alle producten die we ontvangen, wordt een foto gemaakt. Deze foto’s zijn via het online portal te raadplegen.

Fulfilment partner

Vrijblijvende offerte binnen een dag.

Startende webshop? Wel +/- 10 orders per dag? Klik hier!
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Ivo Meerbeek - Monta
Ivo Meerbeek
Account Manager

Heb je vragen?

Collega pickt orders voor fulfilment

Goederenontvangst met FEFO/FIFO werkwijze

Elke Monta-klant heeft de keuze uit twee werkwijzes: FIFO en FEFO.

FIFO of “First in, first out” betekent dat de producten die het eerst worden ingeboekt en op voorraad worden gelegd, ook als eerste weer worden verwerkt door het team van de orderverwerking. Ideaal om de voorraad te roteren, bijvoorbeeld bij seizoensproducten.

FEFO of “First expired, first out” betekent dat de minst lang houdbare producten het eerst worden verzonden, zélfs als ze bijvoorbeeld tijdens de goederenontvangst later aankomen dan een andere batch. Hiermee garanderen we de kwaliteit van je producten en dit heeft rechtstreeks invloed op de klanttevredenheid.

Op zoek naar een fulfilment partij die rekening houdt met een FEFO of FIFO werkwijze? Monta biedt beide mogelijkheden aan! Het is dus volledig afhankelijk van jouw wensen.

emerce artikel 2

Automatische uitlevering van backorders

Na ieder goederenontvangst kijkt ons systeem of er nog orders van dit artikel bij je openstaan (backorders). Zijn er nog backorders waarin dit artikel voorkomt? Dan worden deze automatisch geactiveerd voor uitlevering. Wel zo fijn!

Verschillende soorten fulfilment

Weet je dat Monta niet alleen klanten helpt welke gedurende het hele jaar hulp nodig hebben op fulfilment vlak? We doen ook aan periodieke fulfilment; bijvoorbeeld de logistieke afhandeling van kerstpakketten. Ook wanneer je een fulfilment partij zoekt voor het verwerken en verzenden van orders in abonnementsvorm, dan ben je bij Monta aan het juiste adres. Neem vooral contact met ons op als je hier meer over wilt weten.

Voordelen voor jouw webshop

  • Producten ontvangen uit zeer uiteenlopende categorieën is mogelijk
  • We houden rekening met THT- en batchnummerregistratie
  • We kunnen zowel FEFO als FIFO werken
  • We zorgen voor automatische uitlevering van backorders bij het ontvangen van nieuwe voorraad
  • Monta biedt continue fulfilment, maar ook periodiek fulfilment, en abonnementsvorm-fulfilment

Welke producten kunnen wij ontvangen?

ALLE! Of nou ja, bijna alle. We helpen klanten met een zeer uiteenlopend aanbod van producten. En we hebben ook veel ervaring in de fulfilment van al deze verschillende productcategorieën. Hiermee bedoelen we onder andere producten die binnen de volgende categorieën vallen:

  • Levensmiddelen
  • Elektronica
  • Fashion
  • Sport
  • Deco
  • Cosmetica
  • Speelgoed
  • Gezondheid

Of het nu kleine of XXL producten zijn. Of producten welke geen of juist wel zorg nodig hebben. Wij helpen je graag!

Magazijn monta

Extra bij goederenontvangst: batchnummer-registratie voor terugroepacties

Bij het inbounden van producten door het goederenontvangst team, kunnen de batchnummers ook worden geregistreerd. Dit is vooral interessant voor voeding( & supplementen) en elektronica. Zo kunnen artikelen makkelijk worden getrackt en consumenten op de hoogte worden gebracht als er een terugroepactie nodig is.

Extra bij goederenontvangst: THT-registratie bij food-producten

Bij goederenontvangst kunnen we ook extra rekening houden met de registratie van de houdbaarheidsdatum (THT). Ideaal bij de fulfilment van food; denk aan etenswaren en supplementen.

Monta registreert de THT’s van deze producten bij de goederenontvangst. Dit type producten kan niet worden verzonden naar klanten als ze a) geen batch hebben of b) als de THT datum verstreken is. Etenswaren kunnen ook inbound- en outboundperiodes krijgen; m.a.w. wanneer deze producten niet meer mogen worden ontvangen of verstuurd door Monta.

Het is de verantwoordelijkheid van de klant om in de gaten te houden welke THT’s bijna verlopen. Dit is inzichtelijk in rapportages in het Montaportal. Deze rapportages kunnen ook automatisch uitgemaild worden.

Handscanner monta

1.500+ webshops gingen je voor

Weet binnen 24u hoeveel meer omzetgroei jouw webshop kan realiseren met fulfilment.
Balr logo
Girav logo
Dekbed discounter logo
iBood logo
mws

Leer ons kennen.
Monta, aangenaam.

Fulfilment bij Monta - Ons verhaal

Ontdek alle fulfilment diensten

Alles over fulfilment
  • Webshop koppeling

    De eerste stap naar fulfilment is zorgen dat jouw webshop platform met ons software systeem gekoppeld wordt.

    Lees meer
  • Goederenontvangst

    Wanneer we jouw voorraad ontvangen, controleren we deze binnen twee uur. Dat doen we op een specifieke manier.

  • Opslag

    Monta beschikt over verschillende typen opslaglocaties. We slaan jouw voorraad streng beveiligd op.

    Lees meer
  • Orderverwerking

    Jouw orders worden zorgvuldig gepickt en gecontroleerd. Alles wat we doen is digitaal en dus terug te vinden in ons Monta-portal.

    Lees meer
  • Verpakken

    De orders worden met het juiste verpakkingsmateriaal ingepakt. We bieden diverse mogelijkheden en kunnen je hierin adviseren.

    Lees meer
  • Verzenden

    Tijd om te verzenden! Door optimale verzendopties kan jouw klant (de consument) zelf beslissen waar en wanneer zijn bestelling bezorgd wordt.

    Verzenden voor webshops
  • Retourlogistiek

    Zelf je retouren bijhouden? Binnen onze fulfilment diensten bieden we je toegang tot een online retouren-systeem. Of wij doen het voor je!

    Lees meer
  • Voorraadbeheer

    Doordat alle data van de vorige stappen inzichtelijk is in het Monta-portal, kun je strategische beslissingen nemen die positief effect hebben op je voorraad.

    Lees meer
  • Rapportage

    Ook informatie als trends, forecasts, track en trace codes en je klant top 10 zijn in te zien op het Monta-portal. Hier kan je tactisch op inspelen.

    Lees meer

0

m² magazijn

0

vestigingen
Montaman Icoon

0

medewerkers

0

webshops

Hoe te starten met fulfilment?

  • 1
    Vul het formulier in

    Vul enkele gegevens in en dan gaan wij meteen aan de slag om een passend fulfilment aanbod in kaart te brengen. Binnen 24u heb je antwoord.

  • 2
    De voorraad staat veilig

    Jouw webshop producten gaan in opslag in een van onze beveiligde magazijnen. Ook het aanvullen van producten gaat razendsnel: binnen 2u zijn de producten ingeboekt en klaar voor verkoop.

  • 3
    Jij verkoopt, wij regelen het.

    Alle bestellingen die klanten in jouw webshop voor 23:45u plaatsen, verpakken en verzenden wij nog dezelfde nacht. Ook retouren regelen wij voor je.

  • 4
    Elk moment de juiste informatie

    Via jouw portaal heb je altijd inzicht in je voorraad, bestellingen en retouren. Zo weet je op ieder moment van de dag hoe jouw webshop presteert. Zo kun jij focussen op groei van de webshop.

Fulfilment op basis van vertrouwen, dagelijks opzegbaar.

  • Dagelijks opzegbaar, open contract. Wij doen zaken op basis van vertrouwen.
  • Verzending en retournering al vanaf €2,95 per order.
  • 20 jaar ervaring. Ons betrouwbaarheidspercentage scoort daarom 99,98%.
  • Met ons fulfilment verzorgen wij je logistieke proces helemaal naar jouw wensen.
  • Verkrijg real-time inzichten in de status van je orders & koop de juiste voorraad in door middel van onze slimme software.
  • Eigen accountmanager op de vestiging waar jouw producten liggen, wel zo persoonlijk!
Desktop personeel – 4

Vrijblijvende offerte

Startende webshop? Wel +/- 10 orders per dag? Klik hier!
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Ontvang al binnen één dag een offerte!
Mobiel Personeel 3