Haal maximaal voordeel uit je retouren met Monta's RMA
Met de retourmodule van Monta kunnen jouw klanten hun bestellingen nog makkelijker retourneren. Een aantal voordelen van de RMA (Return Merchandise Authorization) van Monta:
Meer voordelen? Je leest het in onze compacte brochure! Laat hier je e-mailadres achter en download direct de brochure. Check voor de zekerheid ook even je spam inbox.
Wat is een Return Merchandise Authoritzation (RMA)-systeem?
De e-commerce wereld is de laatste jaren flink veranderd. Het aantal online bestellingen blijft nog altijd stijgen. Men bestelt binnen enkele klikken een nieuwe computer, huishoudapparatuur en kleding. Doordat het aantal bestellingen toeneemt, wordt de verwerking van retourzendingen ook belangrijker.
De voordelen van een RMA-systeem voor webshops
Uit onderzoek blijkt dat 41% van de consumenten bestelt met de intentie om (een gedeelte van) de bestelling weer te retourneren. Met een RMA-systeem wordt de verwerking van retourzendingen een stuk eenvoudiger. Klanten kunnen via een persoonlijke link gemakkelijk een retour aanmelden en de reden hiervoor opgeven.
Vervolgens kunnen ze zelf een verzendlabel printen en het pakketje naar een afhaalpunt brengen, of zelfs thuis laten ophalen. Dit alles zonder dat jij als webshopeigenaar actie hoeft te ondernemen!
Hoe RMA de klantbeleving verbetert
Een gebruiksvriendelijk RMA-systeem versterkt de klantbeleving door een eenvoudig en transparant retourproces te bieden. Klanten waarderen de mogelijkheid om hun retouren zelfstandig te beheren, van aanmelden tot het printen van verzendlabels. Dit leidt tot minder frustratie en een snellere oplossing, wat het vertrouwen in je webshop vergroot en de kans op herhaalaankopen verhoogt.
Verbeter jouw retourproces met de RMA-module van Monta
Met ons RMA-systeem kan de klant zelf een deel van de administratie uitvoeren. De klant logt in op de RMA-module met het ordernummer en het e-mailadres en geeft aan welke producten hij of zij wil retourneren en waarom. Als de klant het artikel wil ruilen voor een andere maat of kleur, wordt automatisch een nieuwe order in het systeem gezet, zodat de klant snel het gewenste product thuisbezorgd krijgt.
Nadat de klant het retourformulier heeft ingevuld, ontvangt hij of zij het retourlabel digitaal. Bij het afleverpunt laat de klant de code zien, waarna het pakketje wordt meegegeven aan de vervoerder die het weer terug aflevert bij het magazijn van Monta. Wij dragen vervolgens zorg voor de afwikkeling. Als de retourzending is ontvangen, wordt dit ook direct verwerkt in de Montaportal. Daarna kan het product weer verkocht worden (indien goedgekeurd bij check).
Volledig te personaliseren
Met ons RMA-systeem kun je zelf bepalen hoe jouw retourbeleid eruitziet. Wil je dat klanten bestellingen gratis kunnen retourneren of tegen een vergoeding? De hoogte van deze kosten kun je zelf instellen.
Daarnaast kun je per land de vervoerders kiezen die je wilt gebruiken. Dit kun je per verkoopkanaal instellen, bijvoorbeeld PostNL, DHL en Budbee voor bestellingen uit Nederland en Deutsche Post voor bestellingen uit Duitsland. Onze RMA-module is volledig aan te passen aan jouw huisstijl, zodat je klanten deze herkennen en linken naar je merk.
Fulfilment op basis van vertrouwen, dagelijks opzegbaar.
Vrijblijvende offerte
Meer informatie nodig?
Dankzij de verwerking van alle gegevens in ons RMA-systeem krijg je inzicht in het retourgedrag van je klanten en kun je zien welke klanten de meeste omzet genereren. Deze gegevens, die tot op SKU-niveau worden bijgehouden, helpen je om je aanbod te optimaliseren en je webshop sneller te laten groeien.
Wil je zien wat Monta, inclusief Return Merchandise Authorization-module, voor jouw webshop kan betekenen? Vraag dan een demo aan! We horen graag welke uitdagingen je hebt en tijdens de demo laten we je zien hoe ons fulfilment jou kan helpen.