Fulfilment bij Monta - Omdat elk pakketje telt.

Monta helpt webshops groeien met de meest complete fulfilment services in Nederland. Van 2.000 naar 2.000.000 bestellingen - in alle fases de juiste fulfilment service voor jouw webshop.

Fulfilment betekenis

Fulfilment bij Monta omvat 60+ diensten. Welke diensten heeft jouw webshop nodig?

Wat is fulfilment eigenlijk?!

Misschien ben je helemaal nieuw in de wereld van fulfilment. Dan vliegen de vaktermen je wellicht om de oren, maar echt duidelijk is het nog niet. Laten we daarom beginnen bij stap één, want wat is fulfilment eigenlijk?

In het kort: fulfilment omvat het gehele logistieke proces voor de afhandeling van orders: van het moment dat de goederen worden ontvangen in ons warehouse tot het moment dat ze worden verzonden naar de uiteindelijke consument. Kortom, het hele traject van orders die via webshops of andere sales in het backorder systeem worden gezet tot aan de overhandiging van de bestelling door de bezorger aan de deur van de consument.

Wanneer kies je voor fulfilment?

Als de online verkopen in jouw webshop toenemen, is het dus geen gek idee om voor fulfilment te kiezen. Met een groeiende webshop kun je het namelijk erg druk hebben: van inkoop en opslag tot marketing en promotie. Samples keuren, verzending regelen, klantcontact onderhouden en eventuele retouren verwerken nog daargelaten. Maar daar weet je vast alles van.

Ontdek binnen 1 dag hoeveel sneller jouw webshop kan groeien

“Strategisch partnership zorgt voor snelle groei” – iBood.

“Gaaf dat we ons nu niet meer zorgen hoeven maken over de logistieke afhandeling; we weten nu dat het goed komt, ook wanneer we weer van die pieken gaan krijgen, zoals Cyber Monday, Black Friday en de feestdagen.”

Lees hier het interview met Rogier van Egmond – de Chief Operating Officer van iBood.

Fulfilment ibood x monta

Wat betekent fulfilment?
Het fulfilment proces uitgelegd in 9 stappen!

Monta verzorgt met fulfilment de complete logistieke afwerking van jouw webshop-orders. Vanaf het moment dat we jouw voorraad ontvangen in een van onze warehouses tot het moment dat de artikelen worden verzonden naar de consument.

Fulfilment begint bij IT – stap 1

Het allerbelangrijkste onderdeel van fulfilment software is de IT. De koppeling tussen jouw ordersysteem en webshop en het magazijn van Monta is een belangrijk onderdeel van fulfilment. Daarnaast is de IT-communicatie met de vervoerder en de consument van groot belang. De consument verwacht netjes op de hoogte gehouden te worden over de status van zijn pakketje.

De koppeling tussen jouw ordersysteem en webshop en het magazijn van Monta is een belangrijk onderdeel van fulfilment. Daarnaast is de IT-communicatie met de vervoerder en de consument van groot belang. De consument wil graag continu op de hoogte zijn van de status van de verzending en levering van zijn pakketje.

Een efficiënte goederenontvangst is stap 2

De volgende stap in het proces van fulfilment betreft de ontvangst van de goederen. De goederen die binnenkomen worden geteld, zorgvuldig gecontroleerd op beschadigingen, eventueel getest, ingeboekt en op de juiste plek in het magazijn geplaatst. Zo houden we overzicht welke goederen er in het magazijn liggen en kunnen we je op correcte wijze op de hoogte houden.

Slimme opslag van goederen is stap 3

Bij fulfilment worden de goederen dus opgeslagen in het magazijn. Voor alle goederen gelden verschillende voorwaarden. De opslag van kleding is bijvoorbeeld anders geregeld dan de opslag van elektronica. Daarom spreken we over verschillende typen locaties zoals palletlocaties, legbordlocaties en bakjeslocaties. Alle locaties zijn uniek geïdentificeerd met barcodes. Alle goederen worden in het warehouse dusdanig opgeslagen dat deze op de meest efficiënte plaats liggen.

Met behulp van slimme, zelflerende software vindt steeds verdere optimalisatie plaats binnen het warehouse.

Razendsnelle orderverwerking is essentieel – stap 4

Orderverwerking betekent letterlijk de verwerking van een order in het proces van fulfilment. Dit onderdeel van fulfilment bestaat uit het orderpicken in het magazijn en een extra controle van de artikelen voordat ze ingepakt worden. Ook het orderpicken moet zo snel en efficiënt mogelijk. Bestellingen die bijvoorbeeld om twee minuten voor twaalf uur middernacht binnenkomen moeten om kwart over twaalf al weer weg zijn. Deze bestelling worden namelijk enkele uren later alweer bij de consument afgeleverd.

Foutloos inpakken is stap 5

Het volgende onderdeel van fulfilment is het inpakken van de order. Het inpakken of verpakken van een order kan op diverse manieren worden gedaan. Het kan eenvoudig verpakt worden in een verzenddoos, maar het is bijvoorbeeld ook mogelijk om bestellingen als cadeau in te laten pakken, gepersonaliseerde handgeschreven kaartjes toe te voegen, te sealen of de order te voorzien van hele specifieke beschermende verpakkingsmaterialen. Tijdens het inpakken checken we nog een keer of alle artikelen wel echt overeenkomen met de bestelling van de klant. De klant mag namelijk nooit een ander product ontvangen dan hij besteld heeft.

Het fulfilment proces in 80 seconden

Fulfilment video uitleg

Verzenden tot vlak voor middernacht – stap 6

De order wordt uitgeleverd aan een vervoerder. Er is tegenwoordig een ruime keuze uit verschillende vervoerders met ieder zijn eigen specifieke logistieke producten, zoals afhaalpunten, avondleveringen en pakketautomaten. Monta, expert op het gebied van fulfilment, ondersteunt hierin. We hebben namelijk een grote invloed op de cut-off tijden. De cut-off tijd is het tijdstip tot waartoe bestellingen nog binnenkomen en direct dezelfde dag nog worden verwerkt. Bij Monta is het mogelijk om een cut-off tijd te hanteren van 23.45 uur. Alle bestellingen tot die tijd worden dan nog direct dezelfde dag verzonden.

Goede retourlogistiek houdt jouw kopers blij – stap 7

De tevredenheid van een consument over een webshop wordt vaak voor een groot deel bepaald door de wijze waarop retouren worden afgehandeld. Fulfilment speelt ook hierbij een grote rol. Dit proces moet dus netjes en snel worden afgehandeld. Een consument die toch de blauwe jas wil hebben in plaats van de paarse jas, moet zo snel mogelijk de blauwe jas ontvangen. Als een consument haar geld terug wil, moet dit direct worden afgehandeld.

Perfect voorraadbeheer is een essentieel onderdeel van fulfilment – stap 8

De consument koopt iets online en gaat er over het algemeen vanuit dat het door zijn of haar bestelde product op voorraad is en direct wordt verzonden. Een 100% betrouwbare voorraad is dus essentieel. Als webshopeigenaar wil je de voorraad inzichtelijk én realtime kunnen zien en bijhouden. Een voorraadstatus van één minuut oud is al informatie die niet meer relevant is. Er kan namelijk in die ene minuut al weer wat  verkocht zijn aan iemand anders.

Naast een betrouwbare, fysieke voorraad is het ook heel belangrijk dat de voorraad in de nabije toekomst gaat kloppen. Door middel van slimme berekeningen wordt er zo goed mogelijk voorspeld hoe groot de voorraden moeten worden. Deze berekeningen houden rekening met allerlei variabelen, zoals het seizoen, verkochte producten per dag, kortingsacties en meer.

Houd grip met realtime fulfilment rapportage – stap 9

Als webshopeigenaar heb je een terugkoppeling nodig in de vorm van een duidelijke realtime fulfilment rapportage. Je krijgt antwoord op vragen als ‘wat is de status van de openstaande orders?’ en ‘wat is de status van mijn voorraad?’. Maar ook track en trace codes, dynamische forecast en de status van retourzendingen zijn in het rapport verwerkt.

1.500+ webshops gingen je voor

Weet binnen 24u hoeveel meer omzetgroei jouw webshop kan realiseren met fulfilment.
Balr logo
Girav logo
Dekbed discounter logo
iBood logo
mws

Leer ons kennen.
Monta, aangenaam.

Fulfilment bij Monta - Ons verhaal

Maatwerk fulfilment of all-in fulfilment?

Het fulfilment proces exact op jouw manier.

Fulfilment services naar jouw voorwaarden

Bij Monta kun je kiezen tussen maatwerk fulfilment en all-in fulfilment. Beiden hebben zo hun eigen voordelen. Het voornaamste verschil lichten we graag even kort toe (zie ook definitie).

  • Maatwerk fulfilment
    Bij maatwerk fulfilment heb je voor iedere stap in ons proces keuzemogelijkheden. Deze opties doorlopen we samen en jij bepaalt het gehele proces. Prettig als je de touwtjes graag in handen houdt!
  • All-in fulfilment
    Als je kiest voor all-in fulfilment worden sommige beslissingen voor jou gemaakt. Onze experts kiezen daarin uiteraard altijd in jouw voordeel. Handig als je genoeg te doen hebt en graag uit wil besteden zonder er naar om te hoeven kijken.
Vanaf 10 orders per dag is fulfilment al een goede keus

“Wij zijn klaar voor de toekomst” – BALR.

“De hybride oplossing is bij BALR gerealiseerd door vanuit twee warehouses te werken, waarbij binnen het ene magazijn op B2C wordt gericht, en binnen de andere op B2B.”

Lees hier het interview met Olaf Berendsen, Director of Operations bij BALR.

Fulfilment voor BALR.

Belangrijk om te weten in de keus voor fulfilment

Op fulfilment gebied hebben wij ruim 23 jaar ervaring. Het resultaat is performance garantie bieden 99,98% voor onze fulfilment klanten. Met 14 vestigingen zitten we ook altijd in de buurt.

#1 – Transparantie in kosten

De vaste prijzen voor ieder onderdeel van fulfilmentbehoefte bieden een grote vorm van transparantie. Je weet precies wat elk onderdeel kost en kan zo heel overwogen en efficiënt jouw prijsstelling en marketing van je webshop aanpassen naar jouw behoeften. Je kunt snel afwegen of de kosten van bepaalde aanpassingen in cut-off tijden of tijdvakleveringen voor je rendement opleveren. Simpel en overzichtelijk.

#2 – Snelheid van de werkzaamheden

Het tweede voordeel van de fulfilment filosofie van Monta is de snelheid waarmee wij werken. Naast de snelheid en betrouwbaarheid in het uitvoeren van onze fulfilmentwerkzaamheden kunnen wij altijd binnen 1 week de IT- integratie met je webshop verzorgen. Hiervoor beschikken wij over eigen IT-afdeling die alle software op maat maakt. Onze IT-afdeling neemt daarbij jouw zorg uit handen met ook hier transparante kosten.

#3 – Regie bij de klant

Fulfilment legt de regie bij de consument. De webshop eigenaar kan bij ons eenvoudig kiezen welke verzendmogelijkheden hij biedt aan de consument. Met onze uitgebreide opties in onder andere de verzenders, afhaallocaties, tijdvakleveringen en cut-off tijden krijgt de consument de regie in handen. Tot 23.45 uur kan de consument bestellen en heeft hij het pakket de volgende werkdag in huis, maar hij kan uiteraard ook kiezen voor een andere leverdatum of bezorgadres om zijn pakket te ontvangen.

#4 – Zeer hoge betrouwbaarheid

Met een orderpickperformance van 99.98% is onze betrouwbaarheid zeer hoog. Deze betrouwbaarheid is ook in de samenwerking met de webshops terug te zien. Samen werken we aan hetzelfde doel, namelijk de consument die zijn aankoop doet bij een webshop en daarna minimaal een perfecte service verwacht. Wist je overigens dat we met bijna ieder webwinkelsysteem een koppeling kunnen maken?

Ook sneller groeien met de webshop?
Vertel ons over jouw uitdagingen.

Binnen 24u reactie - vaak ook in 4u
Ivo Meerbeek - Monta
Ivo Meerbeek
Account Manager

0

m² magazijn

0

vestigingen
Montaman Icoon

0

medewerkers

0

webshops

Altijd 1 contactpersoon - zo weten we alle ins & outs van jouw webshop

Het fulfilment proces is aan te passen naar jouw voorwaarden

Fulfilment in eigen beheer versus uitbesteden?

Het leek ons goed om wat argumenten op een rijtje te zetten

Welk type fulfilment past bij jouw bedrijf?

Als fulfilment partij zijn we natuurlijk een beetje partijdig in de keuze of je fulfilment in eigen beheer houdt of uitbesteed. In gesprekken die we voeren horen we verschillende argumenten voor beide keuzes. Het leek ons daarom goed om wat argumenten op een rijtje te zetten, zodat jij een weloverwogen keuze kunt maken.

Vanaf 10 orders per dag is fulfilment al een goede keus

Fulfilment in eigen beheer? De voordelen.

Het gevoel dat je grip hebt

Met het fulfilmentproces in eigen beheer krijg je het gevoel dat je er grip op hebt. Je hebt tenslotte alle controle en kan erop toezien dat alles naar jouw wensen verloopt. Maar groeit jouw succesvolle webshop? Dan kan het aantal orders je snel boven het hoofd stijgen. Je kan het gevoel krijgen dat je de controle kwijt raakt; de verzending van al je orders kost zoveel moeite en tijd dat er weinig tijd overblijft om je focus op de business te leggen.

Zelf fulfilment doen is goedkoper

Als beginnende of kleine webshop is het inderdaad goedkoper om zelf je orders te verwerken. Zeker wanneer je een grote voorraad hebt in combinatie met lagere orderaantallen. Groeit het aantal orders, dan is fulfilment uitbesteden al heel snel goedkoper. Vaak worden veel kosten vergeten in de prijs per order wanneer een keuze wordt gemaakt tussen uitbesteding en eigen beheer. Denk aan kosten voor personeel, huisvesting, afschrijving, verpakkingsmateriaal, verzekeringen of onderhoud.

Precies weten wat je in voorraad hebt

Invloed uitoefenen op het proces, even de voorraad inzien en snel ingrijpen; dat zijn voordelen van eigen beheer. Je loopt gemakkelijk even door de loods om te kijken hoe het met de voorraad en de verwerking staat. Maar heb je eigenlijk wel realtime inzage in de handelingen die worden verricht en weet je precies wat de voorraad is? We zien dat dit in de praktijk vaak tegenvalt. Al snel verlies je de grip op het proces en de voorraad als de orderaantallen toenemen.

Je bent heel flexibel

Wanneer je jouw fulfilment in eigen handen hebt, kun je heel flexibel zijn in je verzending. Even leuk inpakken, een extra product erbij, handgeschreven kaart toevoegen of bedrukte dozen gebruiken. Bij uitbesteding vragen deze extra’s een goede afstemming en flexibiliteit van het fulfilmentbedrijf.

Handscanner monta

Fulfilment uitbesteden? De voordelen.

Webshop laten groeien zonder beperkingen

Het is mogelijk om te groeien in je orderaantallen, zonder klanttevredenheid te verliezen. Een fulfilmentbedrijf zorgt ervoor dat de snelheid en kwaliteit van verzenden hoog blijft, ook als je orders opeens verdrievoudigen door een succesvolle marketingcampagne. Je kunt zoveel verzenden als je wilt, zolang de voorraad strekt. De fulfilmentpartij zorgt ervoor dat het wordt geregeld, terwijl jij geniet van je groei.

Focus op groei van jouw webshop

De groei van je webshop kun je alleen realiseren door genoeg aandacht te geven aan je marketing en productinkoop. Door je niet langer bezig te hoeven houden met de verzending van je orders, kun je als webshophouder juist daar je focus op leggen.

Fulfilment uitbesteden is al snel realistisch

Vanaf 10 orders per dag is uitbesteden van het fulfilmentproces vaak goedkoper. De schaalvoordelen die een fulfilmentbedrijf biedt, door volume bij de inkoop en de orderverwerking, zijn als individuele webshop nooit te realiseren. Daarnaast geeft een excellent fulfilmentbedrijf toegang tot een realtime inzage van orders en voorraad. Dit alles voor een transparant all-in-tarief, waardoor je grip hebt op de kosten. Je hebt dus geen onverwachte verrassingen. Lees alles over all-in-fulfilment.

Maximale service

Een excellent fulfilmentbedrijf biedt flexibiliteit en maximale service om een order perfect te verpakken en te versturen. Je kunt de consument laten kiezen tussen vervoerder, voor tijdvaklevering of voor bezorging op een afhaalpunt. Dankzij het grote volume kan een fulfilmentbedrijf veel meer opties aanbieden dan een individueel bedrijf kan regelen. En dit alles met messcherpe cut-off tijden tot middernacht!

Perfecte klantcommunicatie

Ons orderproces wordt snel en effectief gecommuniceerd naar eindklanten. De consument ontvangt een mail, sms of foto waarmee het inpakken van de bestelling wordt bevestigd. En dat is slechts één onderdeel van het gepersonaliseerde communicatieproces wat we samen met jou op maat maken voor jouw merk en jouw webshop.

De rust dat dingen geregeld zijn

Het hele proces is bij een fulfilmentbedrijf ingericht om jouw orders snel en goed te verwerken, om jouw gegevens 100% accuraat te houden en dit alles inzichtelijk te maken. Jij hoeft je nergens druk over te maken. Zo kun jij ongestoord doorwerken aan de ontwikkeling en groei van jouw webshop.

Wat anderen zeggen!

Sluit je aan bij 1500+ webshops

  • Rogier van Egmond
    iBood
    “Flexibiliteit en snelheid staan voor ons op één. Toen we in contact kwamen met Monta kregen we al snel het gevoel dat een partnership met deze partij wel eens heel goed bij onze manier van bedrijfsvoering zou passen. En dat bleek.”
  • Olaf Berendsen
    BALR
    “Voor ons is de combinatie van IT en logistiek doorslaggevend geweest in de keuze voor MontaWMS. Monta heeft ons geholpen bij het opnieuw inrichten van de processen waarbij efficiëntie, effectiviteit en gebruiksgemak voorop staat.”
  • Raymond Vliestra
    Akzonobel
    “Het MontaWMS is voor ons een schot in de roos geweest. Als één van de eersten hebben we dit geweldige WMS systeem in gebruik genomen. Waar nodig hebben we het systeem snel naar onze hand kunnen omzetten. Met de implementatie van MontaWMS zijn we klaar voor de toekomst en kunnen we vanuit één centrale voorraad gemakkelijk diverse klanten bedienen.”
  • Rogier van Egmond
    iBood
    “Flexibiliteit en snelheid staan voor ons op één. Toen we in contact kwamen met Monta kregen we al snel het gevoel dat een partnership met deze partij wel eens heel goed bij onze manier van bedrijfsvoering zou passen. En dat bleek.”

Ontdek alles over de meest complete fulfilment services

  • IT Koppeling

    De eerste stap naar optimaal fulfilment is zorgen dat jouw webshop systeem met ons software systeem gekoppeld wordt.

    Lees meer
  • Goederenontvangst

    Wanneer we jouw voorraad ontvangen, controleren we deze binnen twee uur. Dat doen we op een specifieke manier.

    Lees meer
  • Opslag

    Monta beschikt over verschillende typen opslaglocaties. We slaan jouw voorraad streng beveiligd op.

    Lees meer
  • Orderverwerking

    Jouw orders worden zorgvuldig gepickt en gecontroleerd. Alles wat we doen is digitaal en dus terug te vinden in ons Monta-portal.

    Lees meer
  • Verpakken

    De orders worden met het juiste verpakkingsmateriaal ingepakt. We bieden diverse mogelijkheden en kunnen je hierin adviseren.

    Lees meer
  • Verzenden

    Tijd om te verzenden! Door optimale verzendopties kan jouw klant (de consument) zelf beslissen waar en wanneer zijn bestelling bezorgd wordt.

    Lees meer
  • Retourlogistiek

    Zelf je retouren bijhouden? Binnen onze fulfilment diensten bieden we je toegang tot een online retouren-systeem. Of wij doen het voor je!

    Lees meer
  • Voorraadbeheer

    Doordat alle data van de vorige stappen inzichtelijk is in het Monta-portal, kun je strategische beslissingen nemen die positief effect hebben op je voorraad.

    Lees meer
  • Rapportage

    Ook informatie als trends, forecasts, track en trace codes en je klant top 10 zijn in te zien op het Monta-portal. Hier kan je tactisch op inspelen.

    Lees meer

Leuk om te weten

  • Dagelijks opzegbaar, open contract We streven ernaar om jou continu de best mogelijk service te leveren waarbij je profiteert van onze eerdergenoemde services en voordelen. Daarom kiezen we er bij Monta voor om te werken met een open contract dat dagelijks opzegbaar is.
  • Late cut-off tijd – Besteld jouw klant voor 23.45 uur, dan heeft hij of zij het pakketje de volgende werkdag al in huis. 
  • Eigen contactpersoon – Bij Monta vinden we persoonlijk contact ontzettend belangrijk. Daarom krijg je altijd een vast aanspreekpunt voor al jouw vragen. Kom je ergens niet uit, heb je hulp nodig of heb je een andere vraag? Neem dan simpelweg contact op met jouw contactpersoon binnen Monta.

Met fulfilment ontzorgen we bij Monta dus webshopeigenaren door het gehele logistieke proces om order af te handelen uit handen te nemen. Wij verzorgen fulfilment over heel Nederland; van fulfilment Achterhoek en Veluwe tot aan de Randstad.

Laat jouw webshop nog sneller groeien met Monta

Ook jouw webshop sneller laten groeien?

Fulfilment bij Monta is op basis van vertrouwen. Open contract, dagelijks opzegbaar.

Met 14 vestigingen zijn wij de grootste fulfilment partij van Nederland. Daarom kunnen we jou een grote diversiteit aan fulfilment services bieden tegen de allerbeste voorwaarden. We hechten waarde aan service op maat en persoonlijk contact: samen met experts wordt er gekeken naar wat de beste fulfilment oplossing is voor jouw webshop. Vervolgens krijg je een eigen accountmanager op de vestiging waar ook jouw producten liggen, wel zo persoonlijk!

  • Dagelijks opzegbaar, open contract. Wij doen zaken op basis van vertrouwen.
  • 20 jaar ervaring. Ons betrouwbaarheidspercentage scoort daarom 99,98%.
  • Met ons fulfilment verzorgen wij je logistieke proces helemaal naar jouw wensen.
  • Verkrijg real-time inzichten in de status van je orders & koop de juiste voorraad in door middel van onze slimme software.
  • Verzending en retournering al vanaf €2,95 per order.
Desktop personeel – 4

Laat jouw webshop sneller groeien

Startende webshop? Wel +/- 10 orders per dag? Klik hier!
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Ontvang al binnen één dag een offerte!
Mobiel Personeel 3