Orderverwerking

Wanneer een consument een bestelling plaatst in jouw webshop dan ontstaat er een order. De webshop bestelling komt vervolgens automatisch bij ons binnen:

  • Via een webshop koppeling of via een koppeling van een marketplace of ander systeem van een klant
  • Wanneer deze handmatig aangemaakt wordt op ons Montaportal
  • Wanneer deze uit een Excel bestand geïmporteerd wordt op ons Montaportal

Door onze jaren ervaring met orderpicking voor klanten, kunnen wij de orderverwerking efficiënt voor je uitvoeren. Zo kunnen we snel items verzenden, ook als je een late cut-off tijd hanteert.

Voordelen webshop bestellingen uitbesteden

  • Monta hecht waarde aan duurzame werkwijze
  • Bij inpakken van de orders kan er nog een gift vanuit de webshop aan de bestelling worden toegevoegd, denk aan een kortingsvoucher of kaartje
  • We bieden serienummerregistratie aan
  • Door veelvuldige controles bieden we een performance garantie van 99.98%

orderverwerking

fulfilment order verwerken

Automatisch en realtime overzicht van webshop bestellingen

Voor optimale communicatie met jouw webshop platform is een realtime webshop koppeling tussen jouw webshop en ons IT-systeem essentieel. Zo vermijden we dat er op een omslachtige wijze bestanden over en weer worden gestuurd. Wij zorgen ervoor dat deze koppeling er komt, zodat wij alle orders zien verschijnen in onze orderverwerking software.

Focus op duurzaamheid

Monta werkt uiteraard gedurende het complete orderpicking proces zonder orderpicklijsten. Over het algemeen is het zo dat een order via een barcodescanner wordt gepickt en deze vervolgens via een put-to-light-systeem aan een specifiek ‘winkelmandje’ wordt toegewezen. Om precies te zijn werken we met de volgende pick methoden:

  • Single order picken;
  • Batch picken middels een kar met x aantal kratten;
  • Bulk picken en vervolgens uitsorteren via e-checkwall;
  • Goods-to-man pick-methode en vervolgens uitsorteren via e-checkwall.

Daarnaast proberen we zo goed mogelijk op maat te verpakken, zodat er weinig of zelfs geen opvulmateriaal nodig is (we werken ook met verpakkingsmachines welke op zeer nauwkeurig op maat verpakken). Zo hoeven de bezorgers minder vaak te rijden voor hetzelfde aantal pakketten!

Dus; kies je voor Monta, dan kies je voor fulfilment met een focus op duurzame bedrijfsvoering. Daarnaast hechten we ook veel waarde aan MVO.

Fulfilment partner

Wat onze klanten zeggen

Controle voor inpakken

Iedere zending wordt na het orderpicken nogmaals gecontroleerd bij ons e-check controlestation voordat de goederen worden ingepakt. Hier worden nogmaals alle barcodes zorgvuldig gecheckt, zodat jij op ons kunt vertrouwen!

Bovendien is het mogelijk om het serienummer te registreren. Voor elektronica registreren we altijd een serienummer. Dit is bij ieder apparaat uniek. We zorgen ervoor dat we het serienummer bij de outbound wordt geregistreerd, dus wanneer de bestelling wordt ingepakt voor verzending. Zo weten we precies waar dat specifieke apparaat naartoe is verzonden.

Magazijn monta
Handscanner monta

Producten toevoegen tijdens het eindcontroleproces

Bij Monta is er de mogelijkheid om extra artikelen toe te voegen bij het verpakken van de producten. Hiermee kun je als webshop gerichte reclame sturen. Dit kan een extra product zijn of een kortingsvoucher voor een volgende bestelling. Omdat deze producten nadien worden toegevoegd, worden er geen fouten gemaakt als er met de orderpick kar wordt rondgereden – we hebben niet voor niets een performance garantie van 99,98%.

Portal voor toegang tot je informatie

We beschikken over een webshop data dashboard (het Monta-portal), waarin je realtime onze dienstverlening kan volgen. We tonen hier onder andere gegevens van jouw goederenontvangst, voorraad, verwerkte orders, verzonden orders en je retouren.

Koppeling met vervoerders

Voor verzending van jouw producten hebben we met diverse vervoerders standaard koppelingen operationeel, waardoor voormeldingen, verzendlabels, track & trace-informatie probleemloos gerealiseerd kunnen worden. Bekijk alle vervoerders van webshop bestellingen.

e-commerce logistiek bij het Monta magazijn

Vrijblijvende offerte binnen een dag.

Startende webshop? Wel +/- 10 orders per dag? Klik hier!
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Ivo Meerbeek - Monta
Ivo Meerbeek
Account Manager

Heb je vragen?

1.500+ webshops gingen je voor

Weet binnen 24u hoeveel meer omzetgroei jouw webshop kan realiseren met fulfilment.
Balr logo
Girav logo
Dekbed discounter logo
iBood logo
mws

Leer ons kennen.
Monta, aangenaam.

Fulfilment bij Monta - Ons verhaal

Ontdek alle fulfilment diensten

Alles over fulfilment
  • Webshop koppeling

    De eerste stap naar fulfilment is zorgen dat jouw webshop platform met ons software systeem gekoppeld wordt.

    Webshop koppeling
  • Goederenontvangst

    Wanneer we jouw voorraad ontvangen, controleren we deze binnen twee uur. Dat doen we op een specifieke manier.

    Goederontvangst webshops
  • Webshop opslag

    Monta beschikt over verschillende typen opslaglocaties. We slaan jouw voorraad streng beveiligd op.

    Webshop opslag
  • Orderverwerking

    Jouw orders worden zorgvuldig gepickt en gecontroleerd. Alles wat we doen is digitaal en dus terug te vinden in ons Monta-portal.

  • Verpakken

    De orders worden met het juiste verpakkingsmateriaal ingepakt. We bieden diverse mogelijkheden en kunnen je hierin adviseren.

    Lees meer
  • Verzenden

    Tijd om te verzenden! Door optimale verzendopties kan jouw klant (de consument) zelf beslissen waar en wanneer zijn bestelling bezorgd wordt.

    Verzenden voor webshops
  • Retourlogistiek

    Zelf je retouren bijhouden? Binnen onze fulfilment diensten bieden we je toegang tot een online retouren-systeem. Of wij doen het voor je!

    Lees meer
  • Voorraadbeheer

    Doordat alle data van de vorige stappen inzichtelijk is in het Monta-portal, kun je strategische beslissingen nemen die positief effect hebben op je voorraad.

    Lees meer
  • Rapportage

    Ook informatie als trends, forecasts, track en trace codes en je klant top 10 zijn in te zien op het Monta-portal. Hier kan je tactisch op inspelen.

    Lees meer

0

m² magazijn

0

vestigingen
Montaman Icoon

0

medewerkers

0

webshops

Hoe te starten met automatisch webshop bestellingen uitbesteden?

  • 1
    Vul het formulier in

    Vul enkele gegevens in en dan gaan wij meteen aan de slag om een passend fulfilment aanbod in kaart te brengen. Binnen 24u heb je antwoord.

  • 2
    De voorraad staat veilig

    Jouw webshop producten gaan in opslag in een van onze beveiligde magazijnen. Ook het aanvullen van producten gaat razendsnel: binnen 2u zijn de producten ingeboekt en klaar voor verkoop.

  • 3
    Jij verkoopt, wij regelen het.

    Alle bestellingen die klanten in jouw webshop voor 23:45u plaatsen, verpakken en verzenden wij nog dezelfde nacht. Ook retouren regelen wij voor je.

  • 4
    Elk moment de juiste informatie

    Via jouw portaal heb je altijd inzicht in je voorraad, bestellingen en retouren. Zo weet je op ieder moment van de dag hoe jouw webshop presteert. Zo kun jij focussen op groei van de webshop.

Fulfilment op basis van vertrouwen, dagelijks opzegbaar.

  • Dagelijks opzegbaar, open contract. Wij doen zaken op basis van vertrouwen.
  • Verzending en retournering al vanaf €2,95 per order.
  • 20 jaar ervaring. Ons betrouwbaarheidspercentage scoort daarom 99,98%.
  • Met ons fulfilment verzorgen wij je logistieke proces helemaal naar jouw wensen.
  • Verkrijg real-time inzichten in de status van je orders & koop de juiste voorraad in door middel van onze slimme software.
  • Eigen accountmanager op de vestiging waar jouw producten liggen, wel zo persoonlijk!
Desktop personeel – 4

Vrijblijvende offerte

Startende webshop? Wel +/- 10 orders per dag? Klik hier!
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Ontvang al binnen één dag een offerte!
Mobiel Personeel 3