Retourlogistiek bepaalt mede de tevredenheid van een klant! Voor webshops is het dus van groot belang dat de verwerking van retouren efficiënt verloopt.

Besteed je je fulfilment uit bij Monta, dan heb je twee opties om je retouren te verwerken. Zo kun je ervoor kiezen om de retouren door ons te laten afhandelen of je kiest ervoor om dit zelf te doen via ons Return Management Authorization systeem.

Retourenlogistiek via Monta

Bij Monta worden dagelijks retouren aangeleverd door verschillende distributeurs. Retouren worden na ontvangst binnen 48 uur door ons verwerkt. Dit is hoe wij retouren in behandeling nemen:

  1. Het pakket wordt aangenomen;
  2. Indien de originele pakbon er nog bij zit wordt deze gescand;
  3. Indien dit niet het geval is, wordt er aan de hand van de adresgegevens bepaald welke order dit is geweest;
  4. De goederen worden uitgepakt, geïnspecteerd en ingeboekt;
  5. De vervolgafhandeling wordt uitgevoerd conform een vooraf afgesproken protocol.

 

Bij retourverwerking zijn er extra mogelijkheden:

  • Er kan van iedere retourzending een foto worden gemaakt (deze foto zal dan op het Monta-portal te vinden zijn).
  • De consument kan een mail worden toegestuurd met het bericht dat de retouren zijn ontvangen. Dit bericht kan uiteraard worden aangepast. Zo kan er bijvoorbeeld gemeld worden dat de retouren zijn goedgekeurd en dat de betaling of het nieuwe product nog dezelfde dag wordt uitbetaald of verzonden.

Retouren via ons Return Management Authorization systeem

Je kunt er dus voor kiezen om de retourverwerking door Monta te laten doen. Een andere optie (welke binnen onze fulfilment-diensten valt) is om voor de retourverwerking te werken met ons Return Management Authorization systeem (RMA-systeem). Dit is een overzichtelijke manier voor snelle en efficiënte retourafwikkeling. 

Via een gebruiksvriendelijke online omgeving kun je hiermee zelf retouren van je consumenten afhandelen. Het retourbeleid wordt door jou bepaalt. Deze online omgeving kan volledig in je eigen huisstijl worden gemaakt en zal voor de consument dus herkenbaar en vertrouwd aanvoelen. Het RMA systeem is eenvoudig en snel in gebruik te nemen. De implementatie vraagt ongeveer een uur tijd. En daarnaast leveren we altijd service wanneer er vragen zijn. 

Arno van den Berg - Monta
Arno van den Berg
Sales

Heb je vragen?
Neem gerust contact met me op!

  • IT Koppeling

    De eerste stap naar optimaal fulfilment is zorgen dat jouw webshop systeem met ons software systeem gekoppeld wordt.

    Lees meer
  • Goederenontvangst

    Wanneer we jouw voorraad ontvangen, controleren we deze binnen twee uur. Dat doen we op een specifieke manier.

    Lees meer
  • Opslag

    Monta beschikt over verschillende typen opslaglocaties. We slaan jouw voorraad streng beveiligd op.

    Lees meer
  • Orderverwerking

    Jouw orders worden zorgvuldig gepickt en gecontroleerd. Alles wat we doen is digitaal en dus terug te vinden in ons Monta-portal.

    Lees meer
  • Verpakken

    De orders worden met het juiste verpakkingsmateriaal ingepakt. We bieden diverse mogelijkheden en kunnen je hierin adviseren.

    Lees meer
  • Verzenden

    Tijd om te verzenden! Door optimale verzendopties kan jouw klant (de consument) zelf beslissen waar en wanneer zijn bestelling bezorgd wordt.

    Lees meer
  • Retourlogistiek

    Zelf je retouren bijhouden? Binnen onze fulfilment diensten bieden we je toegang tot een online retouren-systeem. Of wij doen het voor je!

  • Voorraadbeheer

    Doordat alle data van de vorige stappen inzichtelijk is in het Monta-portal, kun je strategische beslissingen nemen die positief effect hebben op je voorraad.

    Lees meer
  • Rapportage

    Ook informatie als trends, forecasts, track en trace codes en je klant top 10 zijn in te zien op het Monta-portal. Hier kan je tactisch op inspelen.

    Lees meer

Ook sneller groeien met de webshop?
Vertel ons over jouw uitdagingen.

Binnen 24u reactie - vaak ook in 4u

0

m² magazijn

0

vestigingen
Montaman Icoon

0

medewerkers

0

webshops