Snel retouren verwerken
Wanneer klanten zien dat hun retouren snel worden geaccepteerd en ze dus snel terugbetaald worden, dan zijn ze tevreden. Zien ze echter dat de retourlogistiek veel moeite kost of eeuwen duurt, dan kun je boze klanten krijgen die nooit meer iets bij je kopen.
Daarom is het belangrijk om een goede retourlogistiek te hebben – of om je retouren uit te besteden aan een partner die dit allemaal efficiënt voor je oppakt. Besteed je je fulfilment uit bij Monta, dan heb je twee opties om je retouren te verwerken. Zo kun je ervoor kiezen om de retouren door ons te laten afhandelen, óf je kiest ervoor om dit zelf te doen via ons Return Management Authorization systeem. Lees hieronder meer informatie over deze twee mogelijkheden.


Retourlogistiek via Monta
Bij Monta worden dagelijks retouren aangeleverd door verschillende distributeurs. Retouren worden na ontvangst binnen 48 uur door ons verwerkt. Dit is hoe wij de retouren van jouw webshop in behandeling nemen:
Bij retourverwerking zijn er extra mogelijkheden:

Fulfilment op basis van vertrouwen, dagelijks opzegbaar.

Vrijblijvende offerte
Startende webshop? Wel +/- 10 orders per dag? Klik hier!
Return Management Authorization
Je kunt er dus voor kiezen om de retourverwerking door Monta te laten doen. Een andere optie (welke binnen onze fulfilment-diensten valt) is om voor de retourverwerking te werken met ons Return Management Authorization systeem (RMA-systeem). Dit is een overzichtelijke manier voor snelle en efficiënte retourafwikkeling. Wanneer je gebruik maakt van fulfilment bij Monta, dan heb je dus kosteloos toegang tot dit systeem.
Via een gebruiksvriendelijke online omgeving kun je met ons RMA zelf de retouren van je consumenten afhandelen. Het retourbeleid wordt door jou bepaald. Deze online omgeving kan volledig in je eigen huisstijl worden gemaakt en zal voor de consument dus herkenbaar en vertrouwd aanvoelen. Het RMA systeem is eenvoudig en snel in gebruik te nemen. De implementatie vraagt ongeveer vijf minuten tijd. En daarnaast leveren we altijd service wanneer er vragen zijn. Retouren voor een webshop afhandelen kan zo makkelijk zijn. Neem contact met ons op voor meer informatie.


Waarom zijn retouren voor een webshop zo belangrijk?
De return policy van je webshop heeft veel invloed op het consumentenvertrouwen. Daarom maken wij het je klant graag zo makkelijk mogelijk. Wanneer consumenten naar tevredenheid worden geholpen bij het retourneren van een artikel dat niet naar wens is, is de kans namelijk vele malen groter dat ze in de toekomst een nieuwe aankoop bij je shop doen.
Daarom bieden wij in ons retourlogistiek-proces je consumenten diverse mogelijkheden om het retourneren zo makkelijk mogelijk te maken. Zo bepaalt de consument zelf bij welke vervoerder ze het pakket inleveren en maken we gebruik van herbruikbare verzendverpakkingen.
Hoe te starten met fulfilment?
Vul het formulier in
Vul enkele gegevens in en dan gaan wij meteen aan de slag om een passend fulfilment aanbod in kaart te brengen. Binnen 24u heb je antwoord.
De voorraad staat veilig
Jouw webshop producten gaan in opslag in een van onze beveiligde magazijnen. Ook het aanvullen van producten gaat razendsnel: binnen 2u zijn de producten ingeboekt en klaar voor verkoop.
Jij verkoopt, wij regelen het.
Alle bestellingen die klanten in jouw webshop voor 23:45u plaatsen, verpakken en verzenden wij nog dezelfde nacht. Ook retouren regelen wij voor je.
Elk moment de juiste informatie
Via jouw portaal heb je altijd inzicht in je voorraad, bestellingen en retouren. Zo weet je op ieder moment van de dag hoe jouw webshop presteert. Zo kun jij focussen op groei van de webshop.
Fulfilment op basis van vertrouwen, dagelijks opzegbaar.

Vrijblijvende offerte
Startende webshop? Wel +/- 10 orders per dag? Klik hier!
Verwachten van Monta?
Bij aanlevering voor 12:00 uur, dezelfde dag nog verwerkt
Snelheid is een groot onderdeel van het succes van jouw webshop. Daarom wordt een retour, die vóór 12:00 uur bij ons is aangeleverd, dezelfde dag nog verwerkt. Het gehele proces wordt, net als alle andere fulfilment processen, gecoördineerd door onze customer-service medewerkers, zodat de klant optimaal geïnformeerd blijft over waar zijn of haar retour zich bevindt en wanneer hij en zij terugbetaald wordt.
Service en kwaliteit voorop
Fulfilment voor jouw webshop is onze passie. Het succes van onze klanten is mede afhankelijk van perfecte logistiek. Snelheid van een orderverwerking, handige afleveropties en de levering van flexibele diensten zijn doorslaggevend. Daar zijn we ons sterk van bewust en daarom investeren we al onze passie, kennis en ervaring in een geweldige dienstverlening inclusief een uiterst eenvoudige en efficiënte retourlogistiek.
Gemak voor je bedrijf en voor de klant
Omdat wij onze retourlogistiek zo goed op orde hebben, brengt dit veel gemak voor jou mee. Bovendien kun je zelf als ondernemer de retourkosten voor je webshop kiezen (zo kun jij zelfs met je retouren winst maken!) en de retourvoorwaarden uitschrijven. Wij zorgen er dan voor dat alles goed gaat.
