Wanneer klanten zien dat hun retouren snel worden geaccepteerd en ze dus snel terugbetaald worden, dan zijn ze tevreden. Zien ze echter dat de retourlogistiek veel moeite kost of eeuwen duurt, dan kun je boze klanten krijgen die nooit meer iets bij je kopen.

Daarom is het belangrijk om een goede retourlogistiek te hebben – of om je retouren uit te besteden aan een partner die dit allemaal efficiënt voor je oppakt. Besteed je je fulfilment uit bij Monta, dan heb je twee opties om je retouren te verwerken. Zo kun je ervoor kiezen om de retouren door ons te laten afhandelen, óf je kiest ervoor om dit zelf te doen via ons Return Management Authorization systeem. Lees hieronder meer informatie over deze twee mogelijkheden.

Springplank voor meer omzet
E-fulfilment bij Monta die verwerkt binnen 6 uur eerste pakket vanuit nieuwe koppeling.

Retourlogistiek via Monta

Bij Monta worden dagelijks retouren aangeleverd door verschillende distributeurs. Retouren worden na ontvangst binnen 48 uur door ons verwerkt. Dit is hoe wij de retouren van jouw webshop in behandeling nemen:

  • Het pakket wordt aangenomen;
  • Indien de originele pakbon er nog bij zit wordt deze gescand;
  • Indien dit niet het geval is, wordt er aan de hand van de adresgegevens bepaald welk order dit is geweest;
  • De goederen worden uitgepakt, geïnspecteerd en ingeboekt;
  • De vervolgbehandeling wordt uitgevoerd conform een vooraf afgesproken protocol.

Bij retourverwerking zijn er extra mogelijkheden:

  • Er kan van iedere retourzending een foto worden gemaakt (deze foto zal dan op het Monta-portal te vinden zijn).
  • De consument kan een mail worden toegestuurd met het bericht dat de retouren zijn ontvangen. Dit bericht kan uiteraard worden aangepast. Zo kan er bijvoorbeeld gemeld worden dat de retouren zijn goedgekeurd en dat de betaling of het nieuwe product nog dezelfde dag wordt uitbetaald of verzonden. Zo zorgt onze retourlogistiek ervoor dat de consument op de hoogte wordt gehouden, iets wat voor meer positieve reviews kan zorgen.

Wat onze klanten zeggen

Retouren via ons Return Management Authorization systeem

Je kunt er dus voor kiezen om de retourverwerking door Monta te laten doen. Een andere optie (welke binnen onze fulfilment-diensten valt) is om voor de retourverwerking te werken met ons Return Management Authorization systeem (RMA-systeem). Dit is een overzichtelijke manier voor snelle en efficiënte retourafwikkeling. Wanneer je gebruik maakt van fulfilment bij Monta, dan heb je dus kosteloos toegang tot dit systeem.

Via een gebruiksvriendelijke online omgeving kun je met ons RMA zelf de retouren van je consumenten afhandelen. Het retourbeleid wordt door jou bepaald. Deze online omgeving kan volledig in je eigen huisstijl worden gemaakt en zal voor de consument dus herkenbaar en vertrouwd aanvoelen. Het RMA systeem is eenvoudig en snel in gebruik te nemen. De implementatie vraagt ongeveer vijf minuten  tijd. En daarnaast leveren we altijd service wanneer er vragen zijn. Retouren voor een webshop afhandelen kan zo makkelijk zijn. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Man bellen monta

Vrijblijvende offerte binnen een dag.

Startende webshop? Wel +/- 10 orders per dag? Klik hier!
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Ivo Meerbeek - Monta
Ivo Meerbeek
Account Manager

Heb je vragen?

Fulfilment partner

Waarom zijn retouren voor een webshop zo belangrijk?

De return policy van je webshop heeft veel invloed op het consumentenvertrouwen. Daarom maken wij het je klant graag zo makkelijk mogelijk. Wanneer consumenten naar tevredenheid worden geholpen bij het retourneren van een artikel dat niet naar wens is, is de kans namelijk vele malen groter dat ze in de toekomst een nieuwe aankoop bij je shop doen.

Daarom bieden wij in ons retourlogistiek-proces je consumenten diverse mogelijkheden om het retourneren zo makkelijk mogelijk te maken. Zo bepaalt de consument zelf bij welke vervoerder ze het pakket inleveren en maken we gebruik van herbruikbare verzendverpakkingen.

Wat kan ik van Monta verwachten?

Bij aanlevering voor 12:00 uur, dezelfde dag nog verwerkt

Snelheid is een groot onderdeel van het succes van jouw webshop. Daarom wordt een retour, die vóór 12:00 uur bij ons is aangeleverd, dezelfde dag nog verwerkt. Het gehele proces wordt, net als alle andere fulfilment processen, gecoördineerd door onze customer-service medewerkers, zodat de klant optimaal geïnformeerd blijft over waar zijn of haar retour zich bevindt en wanneer hij en zij terugbetaald wordt.

Service en kwaliteit voorop

Fulfilment voor jouw webshop is onze passie. Het succes van onze klanten is mede afhankelijk van perfecte logistiek. Snelheid van een orderverwerking, handige afleveropties en de levering van flexibele diensten zijn doorslaggevend. Daar zijn we ons sterk van bewust en daarom investeren we al onze passie, kennis en ervaring in een geweldige dienstverlening inclusief een uiterst eenvoudige en efficiënte retourlogistiek.

Gemak voor je bedrijf en voor de klant

Omdat wij onze retourlogistiek zo goed op orde hebben, brengt dit veel gemak voor jou mee. Bovendien kun je zelf als ondernemer de retourkosten voor je webshop kiezen (zo kun jij zelfs met je retouren winst maken!) en de retourvoorwaarden uitschrijven. Wij zorgen er dan voor dat alles goed gaat.

We bieden ook gemak voor de klant: zij kunnen kiezen bij welke vervoerder ze het pakket inleveren, zodat ze dit makkelijk en snel kunnen doen.

Meer weten of informatie over onze retourafhandeling of fulfilment voor jouw bedrijf? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan of neem contact met ons op. We helpen je graag verder.

Naar Fulfilment
Fulfilment man doos magazijn

1.500+ webshops gingen je voor

Weet binnen 24u hoeveel meer omzetgroei jouw webshop kan realiseren met fulfilment.
Balr logo
Girav logo
Dekbed discounter logo
iBood logo
mws

Leer ons kennen.
Monta, aangenaam.

Fulfilment bij Monta - Ons verhaal

Waarom Monta?

Monta is een e-commerce bedrijf dat de logistiek voor ruim 1500 webwinkels verzorgt. We werken vanuit meerdere zelfstandige e-commerce warehouses en zorgen wereldwijd voor de verwerking en bezorging van orders van klanten. Alle orders die voor middernacht bij Monta binnenkomen in Nederland en België kunnen de volgende dag alweer vroeg geleverd worden indien de consument dit wil. Daarnaast bieden we de mogelijkheid voor Same Day Delivery aan in heel Nederland. Dit houdt in: ‘vóór 12 uur besteld, dezelfde dag geleverd’.

Wanneer je pakketten wilt verzenden namens je webshop, kan Monta vele voordelen bieden. Zo zijn we altijd transparant over kosten en werken we snel en zeer betrouwbaar. Dat laatste blijkt uit onze orderpick performance van 99.98%. We kunnen er (in overeenstemming met jou) voor zorgen dat jouw klanten de mogelijkheid hebben om te kiezen voor de bezorgoptie (vervoerder, locatie, dag en tijdstip) dat hem/haar best uitkomt.

Wat zijn onze tarieven?

Bij Monta leveren we altijd de hoogste kwaliteit tegen de laagst mogelijke tarieven. Op basis van jouw wensen maken we een maatwerk aanbod. Mocht je het nog lastig vinden om bepaalde beslissingen te maken hierin, dan denken we uiteraard met je mee. Daarom willen we altijd zoveel mogelijk weten over jouw webshop. 

Onze pakketten en tarieven kunnen afhankelijk zijn van een aantal verschillende factoren. Onderstaande factoren spelen een rol hierin:

  • Jouw type platform
  • De formaten van je producten
  • Orderaantal per jaar
  • Aantal unieke producten
  • Aantal producten in voorraad

Kies voor Monta; de specialist

Wil jij écht groeien met je webshop? Laat dan als webshop jouw pakketten verzenden via Monta. We staan graag voor je klaar. Vraag nu direct vrijblijvend een offerte aan en ontvang binnen één dag een prijsvoorstel op maat. Zo heb je direct een indicatie van de kosten en kun je er rustig over nadenken. Heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op. Wij beantwoorden al je vragen!

Ontdek alle fulfilment diensten

Alles over fulfilment
  • Webshop koppeling

    De eerste stap naar fulfilment is zorgen dat jouw webshop platform met ons software systeem gekoppeld wordt.

    Webshop koppeling
  • Goederenontvangst

    Wanneer we jouw voorraad ontvangen, controleren we deze binnen twee uur. Dat doen we op een specifieke manier.

    Goederenontvangst webshops
  • Opslag

    Monta beschikt over verschillende typen opslaglocaties. We slaan jouw voorraad streng beveiligd op.

    Lees meer
  • Orderverwerking

    Jouw orders worden zorgvuldig gepickt en gecontroleerd. Alles wat we doen is digitaal en dus terug te vinden in ons Monta-portal.

    Lees meer
  • Verpakken

    De orders worden met het juiste verpakkingsmateriaal ingepakt. We bieden diverse mogelijkheden en kunnen je hierin adviseren.

    Lees meer
  • Verzenden

    Tijd om te verzenden! Door optimale verzendopties kan jouw klant (de consument) zelf beslissen waar en wanneer zijn bestelling bezorgd wordt.

    Verzenden voor webshops
  • Retourlogistiek

    Zelf je retouren bijhouden? Binnen onze fulfilment diensten bieden we je toegang tot een online retouren-systeem. Of wij doen het voor je!

  • Voorraadbeheer

    Doordat alle data van de vorige stappen inzichtelijk is in het Monta-portal, kun je strategische beslissingen nemen die positief effect hebben op je voorraad.

    Lees meer
  • Rapportage

    Ook informatie als trends, forecasts, track en trace codes en je klant top 10 zijn in te zien op het Monta-portal. Hier kan je tactisch op inspelen.

    Lees meer

0

m² magazijn

0

vestigingen
Montaman Icoon

0

medewerkers

0

webshops

Hoe te starten met fulfilment?

  • 1
    Vul het formulier in

    Vul enkele gegevens in en dan gaan wij meteen aan de slag om een passend fulfilment aanbod in kaart te brengen. Binnen 24u heb je antwoord.

  • 2
    De voorraad staat veilig

    Jouw webshop producten gaan in opslag in een van onze beveiligde magazijnen. Ook het aanvullen van producten gaat razendsnel: binnen 2u zijn de producten ingeboekt en klaar voor verkoop.

  • 3
    Jij verkoopt, wij regelen het.

    Alle bestellingen die klanten in jouw webshop voor 23:45u plaatsen, verpakken en verzenden wij nog dezelfde nacht. Ook retouren regelen wij voor je.

  • 4
    Elk moment de juiste informatie

    Via jouw portaal heb je altijd inzicht in je voorraad, bestellingen en retouren. Zo weet je op ieder moment van de dag hoe jouw webshop presteert. Zo kun jij focussen op groei van de webshop.

Fulfilment op basis van vertrouwen, dagelijks opzegbaar.

  • Dagelijks opzegbaar, open contract. Wij doen zaken op basis van vertrouwen.
  • Verzending en retournering al vanaf €2,95 per order.
  • 20 jaar ervaring. Ons betrouwbaarheidspercentage scoort daarom 99,98%.
  • Met ons fulfilment verzorgen wij je logistieke proces helemaal naar jouw wensen.
  • Verkrijg real-time inzichten in de status van je orders & koop de juiste voorraad in door middel van onze slimme software.
  • Eigen accountmanager op de vestiging waar jouw producten liggen, wel zo persoonlijk!
Desktop personeel – 4

Vrijblijvende offerte

Startende webshop? Wel +/- 10 orders per dag? Klik hier!
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Ontvang al binnen één dag een offerte!
Mobiel Personeel 3