RMA – Return Merchandise Authorization

Monta’s retourmodule

Wil jij flink besparen op je retouren? Een hogere conversie door gebruik te maken van een ruilfunctie voor je klanten? Een hogere klanttevredenheid en meer herhaalaankopen? Lees dan even verder, want de RMA (Return Merchandise Authorization) van Monta kan je hiermee helpen.



Haal maximaal voordeel uit je retouren met Monta's RMA

Met de retourmodule van Monta kunnen jouw klanten hun bestellingen nog makkelijker retourneren. Een aantal voordelen van de RMA (Return Merchandise Authorization) van Monta:

  • Bespaar tot €3 per retour
  • Inzichten in retourredenen
  • In te stellen binnen 2 minuten

Meer voordelen? Je leest het in onze compacte brochure! Laat hier je e-mailadres achter en download direct de brochure. Check voor de zekerheid ook even je spam inbox.


Monta's RMA systeem
Wat is een RMA systeem

Wat is een Return Merchandise Authoritzation (RMA)-systeem?

De e-commerce wereld is de laatste jaren flink veranderd. Het aantal online bestellingen blijft nog altijd stijgen. Men bestelt binnen enkele klikken een nieuwe computer, huishoudapparatuur en kleding. Doordat het aantal bestellingen toeneemt, wordt de verwerking van retourzendingen ook belangrijker.

De voordelen van een RMA-systeem voor webshops

Uit onderzoek blijkt dat 41% van de consumenten bestelt met de intentie om (een gedeelte van) de bestelling weer te retourneren. Met een RMA-systeem wordt de verwerking van retourzendingen een stuk eenvoudiger. Klanten kunnen via een persoonlijke link gemakkelijk een retour aanmelden en de reden hiervoor opgeven.

Vervolgens kunnen ze zelf een verzendlabel printen en het pakketje naar een afhaalpunt brengen, of zelfs thuis laten ophalen. Dit alles zonder dat jij als webshopeigenaar actie hoeft te ondernemen!

Hoe RMA de klantbeleving verbetert

Een gebruiksvriendelijk RMA-systeem versterkt de klantbeleving door een eenvoudig en transparant retourproces te bieden. Klanten waarderen de mogelijkheid om hun retouren zelfstandig te beheren, van aanmelden tot het printen van verzendlabels. Dit leidt tot minder frustratie en een snellere oplossing, wat het vertrouwen in je webshop vergroot en de kans op herhaalaankopen verhoogt.

Hoe Optimaliseer je Jouw Retourproces Tips Voor Meer Omzet, Hogere Klanttevredenheid en Minder Retouren
Retourproces verbeteren

Verbeter jouw retourproces met de RMA-module van Monta

Met ons RMA-systeem kan de klant zelf een deel van de administratie uitvoeren. De klant logt in op de RMA-module met het ordernummer en het e-mailadres en geeft aan welke producten hij of zij wil retourneren en waarom. Als de klant het artikel wil ruilen voor een andere maat of kleur, wordt automatisch een nieuwe order in het systeem gezet, zodat de klant snel het gewenste product thuisbezorgd krijgt.

Nadat de klant het retourformulier heeft ingevuld, ontvangt hij of zij het retourlabel digitaal. Bij het afleverpunt laat de klant de code zien, waarna het pakketje wordt meegegeven aan de vervoerder die het weer terug aflevert bij het magazijn van Monta. Wij dragen vervolgens zorg voor de afwikkeling. Als de retourzending is ontvangen, wordt dit ook direct verwerkt in de Montaportal. Daarna kan het product weer verkocht worden (indien goedgekeurd bij check).

Volledig te personaliseren

Met ons RMA-systeem kun je zelf bepalen hoe jouw retourbeleid eruitziet. Wil je dat klanten bestellingen gratis kunnen retourneren of tegen een vergoeding? De hoogte van deze kosten kun je zelf instellen.

Daarnaast kun je per land de vervoerders kiezen die je wilt gebruiken. Dit kun je per verkoopkanaal instellen, bijvoorbeeld PostNL, DHL en Budbee voor bestellingen uit Nederland en Deutsche Post voor bestellingen uit Duitsland. Onze RMA-module is volledig aan te passen aan jouw huisstijl, zodat je klanten deze herkennen en linken naar je merk.

RMA systeem monta

Fulfilment op basis van vertrouwen, dagelijks opzegbaar.

  • Dagelijks opzegbaar, open contract. Wij doen zaken op basis van vertrouwen.
  • Verzending en retournering al vanaf €2,95 per order.
  • 20 jaar ervaring. Ons betrouwbaarheidspercentage scoort daarom 99,98%.
  • Met ons fulfilment verzorgen wij je logistieke proces helemaal naar jouw wensen.
  • Verkrijg real-time inzichten in de status van je orders & koop de juiste voorraad in door middel van onze slimme software.
  • Eigen accountmanager op de vestiging waar jouw producten liggen, wel zo persoonlijk!
Mike sales contact monta

Vraag binnen 1 minuut een vrijblijvende offerte aan

"*" geeft vereiste velden aan

Stap 1 van 5

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Aantal SKU*
Hoeveel verschillende producten verkoop je?

Gepersonaliseerd RMA Systeem

Meer informatie nodig?

Dankzij de verwerking van alle gegevens in ons RMA-systeem krijg je inzicht in het retourgedrag van je klanten en kun je zien welke klanten de meeste omzet genereren. Deze gegevens, die tot op SKU-niveau worden bijgehouden, helpen je om je aanbod te optimaliseren en je webshop sneller te laten groeien.

Wil je zien wat Monta, inclusief Return Merchandise Authorization-module, voor jouw webshop kan betekenen? Vraag dan een demo aan! We horen graag welke uitdagingen je hebt en tijdens de demo laten we je zien hoe ons fulfilment jou kan helpen.