Heb jij een groeiende webshop en heb je een locatie nodig voor warehousing? Bij Monta zorgen we voor optimaal voorraadbeheer. Je kunt al je goederen kwijt en wij zorgen ervoor dat de administratie en verwerking van alle bestellingen op de juiste manier verlopen. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van Monta? Lees snel verder!

Voorraadbeheer betekenis

Laten we eerst beginnen bij: wat is voorraadbeheer? Eigenlijk omvat voorraadbeheer alles wat te maken heeft ervoor zorgen dat je voldoende goederen op voorraad hebt. Met voorraadbeheer bewaak je de hoeveelheid goederen en zorg je ervoor dat je altijd genoeg op voorraad hebt wanneer er bestellingen worden geplaatst.

Vier redenen waarom je moet kiezen voor voorraadbeheer

Het is altijd van belang om te weten welke producten je op voorraad hebt liggen. Hierbij maakt het niet uit of je net bent begonnen met het bedrijf of dat je al tientallen jaren bezig bent. Je wilt alles overzichtelijk houden en daarom is het nodig om een logische structuur toe te passen die gemakkelijk te overzien is, voor jou en je medewerkers.

Een efficiënte manier van optimaal voorraadbeheer brengt veel voordelen met zich mee. Wanneer dit optimaal verloopt, dan zul je de volgende 4 voordelen gegarandeerd opmerken:

  • Te weinig of teveel bestellen gebeurt niet of zelden meer;
  • Je hebt minder voorraadkosten door overzichtelijk voorraadbeheer;
  • De best verkochte producten zijn altijd op voorraad door te prioriteren;
  • Dit leidt tot hogere klanttevredenheid door een completer aanbod dat op voorraad is.

Nauwkeurig

Nauwkeurig voorraadbeheer vinden we bij Monta essentieel. Een 100% betrouwbare voorraad realiseren wij door alle stappen in het logistieke proces nauwkeurig te registreren:

  • Bij ontvangst van de goederen;
  • Bij verwerking;
  • Bij eventueel ontstaan van breuk of uitval.

Hoe zorgen wij voor optimaal voorraadbeheer?

Om jouw voorraad beheer optimaal uit te voeren, voeren we een aantal stappen uit die ervoor zorgen dat alles loopt en zorgen wij voor jouw voorraad bijhouden. Zo registreren we alle voorraadmutaties in het Monta-portal. Dit is een door onszelf ontwikkeld warehouse management systeem, oftewel voorraadbeheer software. Bij het registreren van de verwerking van de goederen (bij ontvangst, opslag, orderpicking en retouren) is het scannen van het product aan de hand van een barcode essentieel. De producten dienen dus allemaal van een barcode te zijn voorzien.

De voorraadinformatie bij Monta is altijd realtime beschikbaar. Er is geen sprake van vertraging of onduidelijkheid in het overdragen van voorraadinformatie. Nauwkeurig voorraadbeheer vinden we bij Monta essentieel. Dit betekent dus ook dat de voorraadadministratie altijd up-to-date is.

Maak gebruik van het Monta portal

Om je voorraadbeheer te optimaliseren, is het belangrijk om de juiste data inzichtelijk te hebben. Binnen het monta-portal wordt relevante data getoond die jou helpt om een beeld te krijgen van de status van je voorraad.

Gebruik Smart Stock binnen je Monta-portal

Monta Smart Stock is een functie binnen het monta-portal welke specifiek gericht is op data-inzichten van de slow-movers en death-movers (producten welke amper of niet besteld worden). Wanneer je inspeelt op deze gegevens kan de voorraad met gemiddeld 30% gereduceerd worden, wat ontzettend kostenbesparend is. Dit geld kan dan weer worden ingezet voor bijvoorbeeld advertenties via Google, wat zal leiden tot meer traffic naar je website en dus ook grote kans op meer conversies. Een win-win situatie dus!

Opslag voor jouw webshop producten

Wist je dat Monta over meerdere distributiecentra in Nederland beschikt? Onze warehousinglocaties zijn ingericht om jouw producten op te slaan, rekeninghoudend met jouw eisen. Bij ons krijg je namelijk de mogelijkheid om de opslagruimte aan te passen op basis van jouw wensen! Daarnaast betaal je natuurlijk alleen voor de ruimte met opslag die je daadwerkelijk gebruikt en zijn de vestigingen strikt beveiligd. Zo behoort een visitatieregeling tot de standaard procedure en wordt er een streng toegangscontrole-systeem gehanteerd.

Opslag voor jouw webshop producten

Wist je dat Monta over meerdere distributiecentra in Nederland beschikt? Onze warehousinglocaties zijn ingericht om jouw producten op te slaan, rekeninghoudend met jouw eisen. Bij ons krijg je namelijk de mogelijkheid om de opslagruimte aan te passen op basis van jouw wensen! Daarnaast betaal je natuurlijk alleen voor de ruimte met opslag die je daadwerkelijk gebruikt en zijn de vestigingen strikt beveiligd. Zo behoort een visitatieregeling tot de standaard procedure en wordt er een streng toegangscontrole-systeem gehanteerd.

Robin van Beuzekom - Monta
Robin van Beuzekom
Sales

Heb je vragen over koppelingen?
Neem gerust contact met me op!

  • IT Koppeling

    De eerste stap naar optimaal fulfilment is zorgen dat jouw webshop systeem met ons software systeem gekoppeld wordt.

    Lees meer
  • Goederenontvangst

    Wanneer we jouw voorraad ontvangen, controleren we deze binnen twee uur. Dat doen we op een specifieke manier.

    Lees meer
  • Opslag

    Monta beschikt over verschillende typen opslaglocaties. We slaan jouw voorraad streng beveiligd op.

    Lees meer
  • Orderverwerking

    Jouw orders worden zorgvuldig gepickt en gecontroleerd. Alles wat we doen is digitaal en dus terug te vinden in ons Monta-portal.

    Lees meer
  • Verpakken

    De orders worden met het juiste verpakkingsmateriaal ingepakt. We bieden diverse mogelijkheden en kunnen je hierin adviseren.

    Lees meer
  • Verzenden

    Tijd om te verzenden! Door optimale verzendopties kan jouw klant (de consument) zelf beslissen waar en wanneer zijn bestelling bezorgd wordt.

    Lees meer
  • Retourlogistiek

    Zelf je retouren bijhouden? Binnen onze fulfilment diensten bieden we je toegang tot een online retouren-systeem. Of wij doen het voor je!

    Lees meer
  • Voorraadbeheer

    Doordat alle data van de vorige stappen inzichtelijk is in het Monta-portal, kun je strategische beslissingen nemen die positief effect hebben op je voorraad.

  • Rapportage

    Ook informatie als trends, forecasts, track en trace codes en je klant top 10 zijn in te zien op het Monta-portal. Hier kan je tactisch op inspelen.

    Lees meer

Ook sneller groeien met de webshop?
Vertel ons over jouw uitdagingen.

Binnen 24u reactie - vaak ook in 4u

0

m² magazijn

0

vestigingen
Montaman Icoon

0

medewerkers

0

webshops