Montapacking lanceert slim retoursysteem voor webwinkels

retouren

De meeste klachten van webconsumenten betreffen levertijden en retouren. Daarom is het voor webshops van levensbelang retouren goed te regelen. Fulfilmentbedrijf Montapacking biedt haar klanten met de nieuw ontwikkelde tool Return Management Authorization (RMA) een manier voor snelle en efficiënte retourafwikkeling van online bestellingen.

Montapacking constateerde dat bij veel webwinkels een goed retoursysteem ontbreekt. Terwijl iedere webshop met retouren te maken heeft. “Daar wilden we iets aan doen”, stelt Edwin van der Ham, directeur bij Montapacking. “Bij een foutieve bestelling balen klanten als een stekker. Voor hen is niets vervelender dan de bestelling weer retour te moeten sturen. Het kost tijd, want je moet toch weer naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt, en vaak zijn er onredelijke kosten aan verbonden. Dat kan anders, dachten wij.”

Retourafhandeling in vertrouwde omgeving van de webshop

Montapacking, een sterk technologiegedreven fulfilmentbedrijf, liet zijn software engineers een slim retoursysteem (RMA-systeem) ontwikkelen. Via een online omgeving kunnen webwinkels die klant zijn bij het bedrijf, de retouren van hun webconsumenten afwikkelen. De webshop bepaalt zelf haar retourbeleid. Het online platform laat elke webshopeigenaar zelf de voorwaarden waaronder Montapacking als fulfilmentbedrijf opereert, online managen. Voor de online consument is de RMA-omgeving gemakkelijk en gebruiksvriendelijk. En volledig in de huisstijl van de webshop, dus herkenbaar en vertrouwd.

Meer informatie over prijzen RMA-Systeem.

“Nooit meer gedoe met retouren”