Maximale efficiëntie met de Montaportal: De kracht van Monta's alles-in-1 fulfilment software
Wanneer je op zoek bent naar een partij waarbij je je webshop logistiek volledig kunt uitbesteden, maar wel duidelijk overzicht wil houden van alle processen en je logistieke data, dan ben je bij Monta aan het juiste adres.
De Montaportal is namelijk dé logistieke software die zowel jouw webshop als je klanttevredenheid en conversie een boost kan geven. Laten we dieper ingaan op hoe de Montaportal je kan helpen met realtime inzichten in de status van je orders en voorraad, en veel extra mogelijkheden biedt (denk aan het aanbieden van meerdere shipping options aan de consument, of het gebruik van een retourmodule).
Deze software wordt door klanten van Monta gezien als uniek in de markt, en is van cruciaal belang voor hun operationele efficiëntie. Er wordt al jarenlang door een groot team van IT'ers fulltime aan gewerkt; het is een zeer uitgebreide tool waarmee een zeer groot aantal systemen gekoppeld kan worden, zodat het als alles-in-1 software gebruikt kan worden.
1.800+ webshops gingen je voor
Weet binnen 24u hoeveel meer omzetgroei jouw webshop kan realiseren met fulfilment.
Welke informatie vind ik in de Montaportal?
Wanneer je op zoek bent naar een partij waarbij je je webshop logistiek volledig kunt uitbesteden, maar wel duidelijk overzicht wil houden van alle processen en je logistieke data, dan ben je bij Monta aan het juiste adres.
Naadloze integraties: koppel webshop-systemen, marketplaces en ERP-systemen
Voordat je van start kan met de Montaportal zullen er koppelingen met de Montaportal moeten worden gemaakt. Onder andere natuurlijk met je webshop! De Montaportal biedt diverse integraties van Monta naar webshop-systemen zoals Shopify, WooCommerce en Magento. Daarnaast kunnen er koppelingen worden gemaakt tussen de Montaportal en marketplaces zoals met Amazon, Bol.com, Blokker, Decathlon of Fonq. We kunnen zowel je eigen webshopsysteem als meerdere marketplaces koppelen, terwijl we slechts één voorraad kunnen blijven hanteren. Wel zo fijn voor je opslagkosten; wij denken met je mee.
Naast directe koppelingen met marketplaces, kunnen we ook koppelingen met integrators tot stand brengen, zoals met ChannelEngine, Channable of EffectConnect. Bovendien kan de Montaportal gekoppeld worden aan ERP-systemen zoals AFAS en Exact Online. Ook ondersteunen we FTP-verbindingen en kunnen we de Monta API inzetten voor maatwerk-koppelingen, we vinden het van cruciaal belang dat je tevreden en overzichtelijk te werk kan blijven gaan.
Koppelingen met vervoerders en MontaTracking op de Montaportal
Door de schaalvoordelen van Monta hebben we inmiddels een gigantisch vervoerdersnetwerk! De Montaportal biedt verschillende verzendopties welke kunnen worden ingesteld. Zowel in Nederland als in andere landen; wereldwijd. Dat wil zeggen dat we voor iedere webshop wel één of meer (afhankelijk van jouw behoeften) vervoerders hebben waar we je webshop mee kunnen koppelen. Weet je nog niet met welke specifieke vervoerders je graag zou willen verzenden? Wij kunnen hier uiteraard met jou in meedenken en je hierin adviseren! Sommige online ondernemers willen bijvoorbeeld Same Day Delivery bieden aan hun consumenten, terwijl andere webshops juist zeer duurzame bezorgopties van meer waarde vinden. Of wellicht heb je bijzondere artikelen, welke alleen op een bepaalde wijze mogen worden verzonden.
Monta biedt dus zeer veel beschikbare integraties met vervoerders om een gestroomlijnde verzendstrategie op te zetten, inclusief MontaTracking e-mailnotificaties aan klanten. Met MontaTracking kun je als online ondernemer realtime controle over je zendingen houden via een Track&Trace pagina in de portal. Je klanten kunnen via een link in de mail elk detail van hun bestelling volgen, vanaf 'Bevestigd', 'In Wachtrij', tot 'Verzonden' en 'Geleverd'. Transparantie is van groot belang om vertrouwen op te bouwen met je klanten en om snel te kunnen reageren bij eventuele vertragingen. Dit zorgt voor een hogere klanttevredenheid.
Wat onze klanten zeggen over Monta
"MontaWMS is een enorm succes voor ons geweest. We waren een van de eersten die dit uitstekende WMS in gebruik namen. Waar nodig konden we het systeem snel aanpassen aan onze behoeften."
Raymond Vlietstra
Key Manager AkzoNobel
"Monta is al lange tijd onze partner op het gebied van fulfilment en heeft ons geholpen bij onze gezamenlijke groei. Ze bevoorraden onze winkels, handelen alle online bestellingen af en beheren nu ook onze fulfilment vanuit Duitsland. Fantastisch!"
Sander Groenendijk
CFOO Pink Gellac
"Voor ons gaf de combinatie van IT en logistiek de doorslag om voor Monta te kiezen. MontaWMS heeft ons geholpen om de processen opnieuw in te richten waarbij efficiëntie en gebruiksgemak voorop staan."
Olaf Berendson
Directeur Operations Balr
Optimaliseer de checkout van je webshop met de Monta Checkout Module
De Monta Checkout Module is een conversie-verhogende functie van Monta, ontworpen om zowel consumenten als webshops te ondersteunen. Voor consumenten biedt het de optimale checkout-ervaring, doordat er keuze wordt aangeboden tussen meerdere vervoerders, meerdere bezorglocaties (ook pickup points) en levertijden, zoals levering op dezelfde dag of in de avonduren. Zo kan de consument nooit meer een bestelling mislopen, want hij/zij bepaalt zelf waar en wanneer de bestelling het best geleverd kan worden. Een lange tijd moeten wachten op een pakketje is ook verleden tijd: Monta kan een cut-off tijd hanteren van 23:45 uur in de Benelux. Dat wil zeggen dat bestellingen die worden gedaan tot 23:45 uur, de volgende dag al bij de consument geleverd kunnen worden!
Het gebruik van een Checkout Module verhoogt de klanttevredenheid aanzienlijk. Voor webshops resulteert deze gebruiksvriendelijke ervaring in een hogere conversie, met bewezen stijgingen van ruim 6%. Doordat deze functie kan worden ingesteld binnen de Montaportal, kunnen alle instellingen centraal en eenvoudig worden beheerd, wat zorgt voor een gestroomlijnd proces van bestelling tot levering. Met de Monta Checkout Module verbeter je niet alleen de klantervaring, maar versterk je ook de efficiëntie van je eigen logistieke processen; alle data die je inzichtelijk krijgt door het gebruik van deze functie kun je vervolgens weer inzetten voor optimalisatie binnen je eigen business!
Eenvoudig retourbeheer met Monta's retourmodule
De retourmodule in de Montaportal maakt retourenbeheer eenvoudig en ook deze functie geeft je klanttevredenheid en herhaalaankopen gegarandeerd een boost! Door deze functie in te stellen, kunnen je consumenten hun producten eenvoudig en snel retourneren indien dit is gewenst. Ook kunnen ze gebruik maken van een ruilfunctie, waarmee jij geen omzet misloopt.
Naast de simpele en snelle retourfunctie, krijg jij als online ondernemer ook inzicht in retourredenen. Hier kun je tactisch op inspelen: of het nu gaat om betere afspraken met leveranciers, verbeterde productomschrijvingen en klantenservice, of strategische keuzes wanneer je nieuwe voorraad moet inkopen.
Inzicht en optimalisatie met Business Intelligence
Naast bovengenoemde functies, welke gericht zijn op de inbound-afdeling, je opslag en vooral op outbound (je uitgaande bestellingen), is er nog een extra gedeelte in de Montaportal waar we veel online ondernemers heel blij mee maken: een dashboard met overzichtelijke rapportages!
De Business Intelligence tools in de Montaportal bieden je diepgaand inzicht in je bedrijfsvoering. Door rapportages op maat, voorraadprognoses, en de Smart Stock functie (inzichten in langzame en stilstaande voorraad) maak je weloverwogen beslissingen op basis van realtime gegevens. Zo ben je altijd voorbereid op veranderingen en optimaliseer je je voorraadbeheer. Je kunt er ook voor kiezen om bepaalde rapportages geautomatiseerd op een standaard moment in de week of maand naar je mail door te sturen, wel zo fijn!
Uitbreiden zonder grenzen: vertrouw je logistiek toe aan Monta
Flexibele fulfilmentoplossingen voor elke webshop. Altijd afgestemd op jouw wensen.
Laat ons je logistiek beheren, terwijl jij je bedrijf laat groeien!
m² magazijncapaciteit
gemotiveerde medewerkers
Monta magazijnen
Gebruiksvriendelijk voor iedereen!
De Montaportal is ontworpen voor iedereen; of je nu veel ervaring hebt met logistieke processen of er niets vanaf weet. Met onze intuïtieve interface kunnen nieuwe teamleden snel aan de slag. Daarnaast kun je met zelf samen te stellen dashboards jouw eigen werkruimte personaliseren, waardoor je efficiënter werkt. Uiteraard krijg je ook een eigen contactpersoon bij Monta, die jou kan helpen met je vragen.
Veiligheid en controle
Bij Monta staat gegevensbeveiliging centraal. Je hebt uitgebreide admin-opties om te beheren wie toegang heeft tot welke gegevens. Met onze Security Policy zorgen wij ervoor dat jouw data beschermd blijft tegen ongeoorloofde toegang. Regelmatige updates en verbeteringen houden je beschermd volgens de nieuwste beveiligingsstandaarden. Zo kun je je richten op strategische planning zonder zorgen over de veiligheid van je data.
Efficiënt magazijn-management met MontaWMS
Toch liever je logistieke processen in je eigen magazijn optimaliseren, maar wel interesse in de Montaportal? De Montaportal maakt deel uit van een groter geheel; hiervan maken we ook in onze eigen fulfilment vestigingen. Dit is onze software 'MontaWMS' (Warehouse Management Software), welke continu wordt doorontwikkeld op basis van de praktijk. Deze software wordt inmiddels ook door tientallen grote en kleine webshops gebruikt die hun eigen magazijn beheren. Dus: Interesse in operationele efficiëntie binnen je eigen magazijn? Ook dan helpen we je graag verder!
Klaar om te Beginnen?
De Montaportal biedt je de tools om je webshop naar het volgende niveau te tillen. Of je nu geïnteresseerd ben in all-in fulfilment of een Warehouse Management System: neem vandaag nog contact op via Monta tel. 085-020 86 90 of mailadres: info@monta.nl voor een vrijblijvende demo, óf vul het formulier hieronder in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Ontdek de voordelen van fulfilment met Monta!
Fulfilment op basis van vertrouwen, dagelijks opzegbaar.
Vraag binnen 1 minuut een vrijblijvende offerte aan
"*" geeft vereiste velden aan
Veelgestelde vragen
Hoe werkt de integratie met mijn huidige systemen?
De Montaportal integreert moeiteloos met een groot aantal webshop systemen zoals Shopify, WooCommerce, en Magento, marketplaces zoals Bol.com, Amazon en ERP systemen zoals Exact Online en AFAS. Met de Monta REST API kun je ook maatwerkoplossingen creëren. Er zijn veel extra opties waar we je graag over informeren tijdens een vrijblijvend gesprek.
Welke rapporten kan ik genereren?
Met de Montaportal kun je diverse rapporten genereren, waaronder verkoopanalyses, voorraadprognoses en logistieke prestaties. Deze rapporten bieden inzicht in trends en helpen bij het nemen van strategische beslissingen voor je webshop.
Hoe veilig zijn mijn gegevens bij Monta?
Bij Monta worden je gegevens met de hoogste prioriteit beveiligd. We maken gebruik van geavanceerde beveiligingsprotocollen en bieden uitgebreide toegangscontrole. Hierdoor blijft je data beschermd tegen ongeautoriseerde toegang en mogelijke bedreigingen.