PERSBERICHT: Monta zet vol in op duurzaamheid en biedt mogelijkheid voor volledig CO2-neutraal fulfilment

CO2 neutraal fulfilment

Monta heeft deze week een nieuw, CO2-positief warehouse erbij in Oosterhout. Daarnaast is er een grote focus op een groeiend aantal samenwerkingen met groene vervoerders. Monta probeert niet alleen zelf duurzamer te werk te gaan, maar wil ook meedenken in de eisen van haar klanten. Deze klanten zijn meer en meer op zoek naar een fulfilment partner welke niet alleen helpt in de verwerking van orders, maar dit ook nog eens energieneutraal kan doen.

Duurzaam

Het pand is volledig gasloos en er wordt zelfs meer energie opgewekt dan gebruikt: CO2-positief dus. Edwin van der Ham (CEO Monta); “Het is natuurlijk ontzettend mooi dat we nu ook vanuit dit pand onze fulfilment klanten kunnen bedienen. Naast dat we inzetten op een groeiend aantal partnerships met groene vervoerders, investeren in inpakmachines welke op maat verpakken en bezig zijn met diverse duurzame maatregelen binnen en rondom de warehouses van Monta, kunnen we nu ook zeggen dat we een warehouse hebben welke extra energie levert in plaats van gebruikt. Daar word ik heel blij van!” Monta biedt hiermee de mogelijkheid aan haar klanten om te kiezen voor volledig CO2 neutraal fulfilment.

Warehouse voor grote producten

Het warehouse zal zich voornamelijk richten op het fulfilment van grote producten, voorbeelden van producten zijn airco’s en parasols. Dit is niet nieuw voor Monta, het bedrijf heeft al eerder een warehouse geopend voor artikelen van groot formaat. Edwin: “We willen iedere webshopeigenaar kunnen helpen groeien, in Nederland, of zelfs wereldwijd als de klant dat wil. Veel webshophouders met artikelen van groot formaat krijgen in het algemeen weinig kans om gebruik te maken van fulfilment, over het algemeen worden veel fulfilment partijen hier niet zo warm van. De opslag neemt dan ook veel ruimte in. Maar bij ons is dat anders. Wij willen ook die webshops kunnen helpen. Alle webshops verdienen een kans om flink te kunnen groeien, wat je ook verkoopt.”