PERSBERICHT: Montapacking neemt de activiteiten van De Brink over

Montapacking neemt de activiteiten van De Brink over

“Een kans als deze komt niet elke dag voorbij”, aldus directeur Edwin van der Ham van Montapacking. “In de fulfilmentbranche blijven in mijn visie straks slechts een paar grote spelers over. Wij horen daar nu bij en wij willen daarbij blijven horen. Deze overname past daarom goed bij onze groeistrategie, waarbij Enschede een perfect bruggenhoofd is naar Duitsland. We groeiden de afgelopen drie jaar met gemiddeld bijna 75% en willen dit tempo van onze groei zo houden, waarmee we meer dan 50 procentpunt boven de groei van de markt blijven.”

“Medewerkers en klanten willen we graag behouden”

De medewerkers en klanten van De Brink hebben een roerige tijd achter de rug. In oktober vorig jaar werd De Brink uit Enschede verkocht aan branchegenoot Wial in Etten-Leur. Direct na de overname werden de direct-mailactiviteiten van het nieuwe bedrijf ondergebracht in Etten-Leur, terwijl alle fulfilmentactiviteiten zich concentreerden in Enschede. Een aantal weken geleden werd duidelijk dat Wial het hoofd niet boven water kon houden. Een faillissement was onafwendbaar. Montapacking heeft het fulfilmentbedrijf in Enschede vervolgens uit de failliete boedel overgenomen. Volgens de curator Mr. L.B.A. van Logtestijn, zullen de fulfilmentactiviteiten in Enschede worden doorgestart, met de doelstelling zoveel mogelijk werkgelegenheid te behouden.

Werkgelegenheid
Volgens Edwin van der Ham is er bij het bedrijf in Enschede sprake van een sterke ‘can do’ mentaliteit. “De medewerkers hebben zich, ondanks de roerige tijden en onzekerheden, van hun beste kant laten zien. Dat moet beloond worden.  De curator heeft de 27 werknemers van het bedrijf ontslag aangezegd. Wij gaan echter op heel korte termijn gesprekken aan met de werknemers met de intentie om zoveel mogelijk mensen weer aan het werk te helpen. Op hun vertrouwde werkplek. De kernwaarden van Montapacking zijn Enthousiast en Excellent, dus mensen die daarbij passen, nemen we graag weer aan.”

IT-systemen
Montapacking is uniek door haar sterke focus op IT en de ontwikkeling daarvan. “We gaan dan ook zo snel mogelijk onze IT-systemen implementeren, waardoor voorraadbeheer wordt geoptimaliseerd en leveringsbetrouwbaarheid naar onze norm van 99,98% wordt gebracht. Dat zijn essentiële zaken in deze branche”, vertelt Van der Ham.

Over Montapacking
Montapacking is een e-commerce bedrijf dat de logistiek voor meer dan 475 webwinkels verzorgt. Het bedrijf is sterk technologiegedreven. Montapacking bestaat sinds 1999 en is een van de snelst groeiende e-commerce bedrijven in Nederland. Montapacking is decentraal georganiseerd, werkt vanuit meerdere zelfstandige e-commerce magazijnen en zorgt wereldwijd voor de handling en bezorging van orders van haar klanten. Alle orders die voor middernacht bij Montapacking binnenkomen voor Nederland, België en Duitsland worden de volgende dag alweer geleverd in deze landen. Daarnaast biedt het bedrijf Same Day Delivery aan in heel Nederland: voor 12 uur besteld, dezelfde dag geleverd. Met de Universele check-out van Montapacking kan elke webshop alle mogelijke logistieke afleveropties en -locaties aanbieden aan de consument. Bij Montapacking werken ruim 400 medewerkers. Montapacking werd in november 2016 verkozen tot Onderneming van het Jaar.