RETOURAFHANDELING REGELEN

Fulfillment omvat het hele proces van orderafhandeling: van het moment dat de goederen worden ontvangen in ons warehouse tot het moment dat ze worden verzonden naar de uiteindelijke consument. Ook de afhandeling van retouren hoort bij dit proces. Een goede retourafhandeling is essentieel voor het vertrouwen van de klant in de webshop. Daarom hebben we bij Monta een aparte dienst opgezet om retouren makkelijk en snel af te kunnen handelen: Montareturn.

Retouren horen erbij

Retouren zijn natuurlijk niet het uiteindelijke doel van een webshop, maar horen wel bij het totale proces. Daarbij komt dat de retourpolicy van grote invloed is op het consumentenvertrouwen. Daarom maken wij het uw klant graag zo makkelijk mogelijk. Wanneer consumenten naar tevredenheid worden geholpen bij het retourneren van een artikel dat niet naar wens is, is de kans namelijk vele malen groter dat ze in de toekomst een nieuwe aankoop bij u doen. Daarom bieden wij consumenten diverse mogelijkheden om het retourneren zo makkelijk mogelijk te maken. Zo bepaalt de consument zelf bij welke vervoerder ze het pakket inleveren en maken we gebruik van herbruikbare verzendverpakkingen.

Retourafhandeling bij Monta

Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de consumenten de keuze voor een webshop laat afhangen van het retourproces. Als dat proces goed is ingericht, zijn de meeste consumenten bereid om de kosten daarvan geheel of gedeeltelijk te betalen. Bovendien leert dat een goede retourafhandeling er voor zorgt dat de consument meer herhalingsaankopen doet. Bij Monta ziet de retourlogistiek er als volgt uit:

  1. Het pakket wordt aangenomen;
  2. Indien de originele pakbon aanwezig is, wordt deze gescand;
  3. Indien dit niet het geval is, wordt er aan de hand van de adresgegevens bepaald welke order dit is geweest;
  4. De goederen worden uitgepakt, gecontroleerd en ingeboekt;
  5. Vervolg afhandeling wordt uitgevoerd conform een vooraf afgesproken protocol.

Daarnaast bieden we onze klanten extra mogelijkheden als het aankomt op retourenverwerking. Zo kunnen we van iedere retourzending een foto maken en deze inzichtelijk maken op uw (persoonlijke) webportal. Daarnaast kunnen we de consument informeren over het ontvangst en verwerking van de retouren en de vervolgstappen (terugbetaling of het verwerken van een nieuwe bestelling).

Bij aanlevering voor 12:00 uur, dezelfde dag nog verwerkt

Snelheid is een groot onderdeel van het succes van uw webshop. Daarom wordt een retour, die voor 12:00 uur bij ons is aangeleverd, dezelfde dag nog verwerkt. Bij Monta worden de retouren dagelijks aangeleverd door de verschillende distributeurs. Daardoor kunnen we efficiënt en snel uw retouren afhandelen. Het gehele proces wordt, net als alle andere fulfilment processen, gecoördineerd door onze customer-service medewerkers, zodat uw klant optimaal geïnformeerd blijft.

Service en kwaliteit voorop

Fulfilment voor uw bedrijf is onze passie. Het succes van onze klanten is mede afhankelijk van perfecte logistiek. Snelheid, inzet, transport, voorraadbeheer, afleveropties en de levering van flexibele diensten zijn doorslaggevend. Daar zijn we ons sterk van bewust en daarom investeren we al onze passie, kennis en ervaring in een geweldige dienstverlening.

Meer weten of informatie over onze retourafhandeling of fulfilment voor uw bedrijf? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan of neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Vraag direct vrijblijvend een offerte aan