De voor- en nadelen van een pakketautomaat

Met de pakketautomaat kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week jouw pakket ontvangen of verzenden. Met de pakketautomaat bepaalt jouw klant zelf waar en wanneer hij het pakket ophaalt of retour zendt. Als webwinkel kun je ook pakketten versturen als de winkels al gesloten zijn. Het gebruik van een Pakketautomaat brengt geen extra kosten met zich mee. Je betaalt de gebruikelijke verzendkosten.

Hoe werkt de Pakketautomaat?

Een pakketautomaat is o.a. te vinden op de grotere NS-stations in Nederland en op Schiphol Plaza. Gemakkelijk als klanten onderweg zijn naar werk, school of naar huis. Klanten kunnen ook later, als een eerste bezorgpoging van een pakket mislukt is, online de bezorglocatie veranderen en kiezen voor bezorgen in een Pakketautomaat.

Is het versturen van pakketen via een pakketautomaat veilig?

Ja, de automaat met pakketten erin is beveiligd met drie camera’s en een alarm. Er is dus wel goed nagedacht over de veiligheid.

Hoe werkt de Pakketautomaat?
Hoe verstuur ik een pakket via een Pakketautomaat?

Welke pakketten kan ik versturen?

Als je jouw pakket wilt versturen met een Pakketautomaat moet je deze van te voren via de Online Verzendservice frankeren. Hierbij geldt een minimumformaat van 38 x 26,5 x 3,2 centimeter en een maximumformaat van 41 x 38 x 64 centimeter. Let op: je kunt enkel pakketten van PostNL versturen via de Pakketautomaat. Het is niet mogelijk om ongefrankeerde pakketten te versturen.

Hoe verstuur ik een pakket via een Pakketautomaat?

Uiteraard hoef je dit niet te doen als je jouw fulfilment via Monta hebt geregeld. Wij regelen het volledig voor je!

Onze diensten

Ben je benieuwd hoe wij jouw fulfilment regelen en wat voor diensten wij aanbieden?

Onderstaand een compleet overzicht met onze diensten:

  • Goederenontvangst: Het beheren van de opslag, ontvangst en controle van voorraadproducten.
  • Orderverwerking: Het verwerken van klantbestellingen, het verzamelen van de producten, het verpakken en verzendklaar maken van de bestellingen.
  • Verpakken: Het zorgvuldig verpakken van producten om schade tijdens het transport te minimaliseren.
  • Verzenden: Het kiezen van de juiste verzendopties en vervoerders om producten op tijd bij klanten te krijgen.
  • Retourlogistiek: Het afhandelen van retourzendingen en het beoordelen van geretourneerde producten.
  • Rapportage: Het verstrekken van gegevens en rapporten over voorraadniveaus, orderverwerking en verzendstatus.

Ben je benieuwd of wij van waarde kunnen zijn voor jouw webshop of wil je meer weten over onze diensten? Vraag dan eenvoudig en vrijblijvend een offerte aan. Wij voorzien je graag van uitgebreid, deskundig advies.

Hoe werkt de pakketautomaat